گردهمایى کارشناسان سازمان دانش آموزى مناطق ٢٤ گانه آموزش و پرورش آذربایجان غربى برگزار شد

ارومیه (پانا) - گردهمایی آموزشی و توجیهی کارشناسان سازمان دانش آموزی در مناطق 24 گانه آموزش و پرورش آذربایجان غربی با حضور کارشناسان سازمان دانش آموزی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۸۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایى کارشناسان سازمان دانش آموزى مناطق ٢٤ گانه آموزش و پرورش آذربایجان غربى برگزار شد

حسین عباس زاده رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی در این نشست اظهار داشت : تحقق موضوعات تربیتی دانش آموزان و آشنایی این قشر با مهارت های اردوی،زندگی و تشکیلاتی و همچنین تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان ، فلسفه وجودی نهاد سازمان دانش آموزی است.

وی گفت: امسال برای ایجاد ارتباط بیشتر و بهتر و همچنین اجرای هماهنگ برنامه های سازمان دانش اموزی، مربیان تشکیلاتی فعال در مدارس باید هماهنگی های بیشتری با مسئول و کارشناسان سازمان دانش آموزی در شهرستان ها و مناطق داشته باشند چراکه مسیر عملکردی مربیان در مدارس از راه تصمیم های ستادی می گذرد.

عباس زاده به موفقیت اعضای سازمان دانش آموزی در اردوی ملی اشاره کرد و گفت: اردوی ملی خلاصه همه فعالیت های سازمان دانش آموزی در بحث تشکیلات است و موفقیت در این بخش نشان از توانایی های بالای دانش اموزان و مربیان تشکیلاتی دارد که با توجه به اعلام نتایج این اردو استان آذربایجان غربی در مجموع شاخص ها رتبه سوم کشوری کسب نموده است.

وی در این خصوص گفت: تداوم برنامه های سال قبل و همچنین برگزاری دوره های اموزشی در سطح شهرستان ها هم برای مربیان و هم برای دانش آموزان را برنامه ریزی کرده ایم و مدافع تمامی حقوق مربیان و دانش آموزان پیشتاز استان در کیلاتی در سطح کشور هستیم.

رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی به اهمیت توجه ویژه به امورات مالی این مجموعه اشاره کرد و گفت: همه مبالغ ورودی به حساب های سازمان های دانش آموزی در استان باید به حستب خزانه واریز شوند؛ شفافیت ضروری ترین اصل در بحث مدیریت موضوعات مالی است و همه برنامه ریزی های لام جهت تحقق این مهم باید از سوی متولیان امر صورت پذیرد.

عباس زاده در خصوص نحوه هزینه درآمدها در سازمان دانش آموزی نیز گفت: در آمدهای موجود سازمان دانش آموزی باید برای اردوهای دانش آموزی، بهبود عملکرد خبرگزاری پانا و برنامه های مرتبط دانش آموزی هزینه شود و عملکرد خارج از این موضوع خوشایند این مجموعه نیست.

مدیر سازمان دانش آموزی استان گفت: سازمان دانش آموزی یک جریان فرهنگی و اجتماعی است و نگاه مادی به این سازمان سمی خطرناک برای اهداف تربیتی آن است، مسیرهای درآمدی این سازمان نیز در مسیر فعالیت های دانش آموزی است و باید برای برنامه های دانش آموزی نیز هزینه گردد.

وی گفت: همه فعالیت های سازمان دانش آموزی برای تحقق آشنایی دانش آموزان با سبک زندگی ایرانی-اسلامی و تقویت حس اعتماد به نفس و افزایش مسئولیت پذیری به همراه مشارکت پذیری در قالب تربیت اجتماعی دانش آموزان برنامه ریزی شده است.


وی به حمایت های مسئولین از سازمان نیز اشاره کرد و گفت : مدیرکل آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل حمایت های بسیار خوبی را از برنامه های سازمان دانش آموزی داشته و یاری رسان و راهبر این سازمان در تحقق اهداف تربیتی هستند.


عباس زاده افزود: دانش آموزان فعال و نخبه فرهنگی و اجتماعی باید شناسایی شده و در جهت پرورش آن ها گام هایی را برداریم که این مهم رسالت سازمان دانش آموزی را خطیرتر میکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار