به بهانه روز جهانی سالمندان

همایش تکریم سالمندان تحت حمایت کمیته امداد قم برگزار شد

قم (پانا)- همایش تکریم منزلت سالمندان با حضور 220 نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد و مدیران استان قم با هدف تحرک و نشاط با رویکرد ارزشهای دینی در مجتمع حضرت معصومه (س) برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۸۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
همایش تکریم سالمندان تحت حمایت کمیته امداد قم برگزار شد

آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم با اشاره به تأکید اسلام بر سنّت پسندیده احترام به سالخوردگان گفت: سالمندان در جامعه نقش هدایتگری دارند و درمیان خانواده ها، کانون وحدت هستند.
وی آموزه های دینی تکریم سالمندان را خاطر نشان و اظهار کرد: در حدیثی آمده است که هر کس فرد سالخورده ای را پرستاری کند خداوند متعال از را از هول و هراس روز قیامت در امان نگه می دارد.
این استاد حوزه علمیه همچنین سالمندی را آغاز فصل جدیدی در زندگی سالمندان عنوان کرد و گفت: بر اساس روایت دیگری از پیامبر اسلام (ص)، حرمت نگه داشتن سالمند و تکریم او، تکریم خداوند تبارک و تعالی ست.
دکتر بهرام سرمست، استاندار قم نیز در این همایش با انتقاد از تفکرات غلط نسل جدید در مورد جامعه سالمند گفت: سالخوردگان برکت زندگی ما هستند و باید بخاطر قصور تقصیرهایمان در قبال آنها از خداوند طلب عفو و رحمت داشته باشیم.
اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم نیز با اشاره به اینکه حدود 15هزار سالمند تحت حمایت این نهاد هستند گفت: از این تعداد چهار هزار و 680 نفر آقا و 10 هزار و 245 نفر خانم ها هستند.
وی با اشاره به طرح برون سپاری پرونده های سالمندان تحت حمایت استان قم گفت: در این طرح که در کشور الگو شده است زمان بازدید مددکاران از منازل افراد سالخورده تحت حمایت از حداقل 6 ماه به حداکثر دو ماه کمتر شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با تأکید بر توسعه بخشی و عمق دهی خدمات رسانی به افراد سالمند خواستار تعامل بیشتر دستگاههای ذیربط برای کیفی کردن خدمات به سالمندان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار