مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش در بازدید از مدارس آذربایجان غربی:

سند تحول بنیادین ملاک عمل همه برنامه های آموزش و پرورش در مدرسه است

ارومیه (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش در جریان بازدید از مدارس استان آذربایجان غربی بر اجرایی شدن بخش های مختلف سند تحول بنیادین تأکید نمود.

کد مطلب: ۹۵۸۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین ملاک عمل همه برنامه های آموزش و پرورش در مدرسه است

"زهرا مظفر" مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش در جریان سفر یک روزه به استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه تعدادی از مدارس نواحی یک و دو ارومیه را مورد بازدید قرار داد.

وی در این بازدیدها خطاب به مدیران مدارس با تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین در مدرسه گفت: سند بالادستی مجموعه عظیم آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است که اجرای بخش های مختلف این سند باید ملاک عمل همه برنامه های آموزش و پرورش در ستاد و مدرسه قرار گیرد.

مظفر ادامه داد: مدارس حتی برای فعالیت های فوق برنامه نیز سند تحول بنیادین را الگو قرار داده و در راستای تحقق آن عمل نمایند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش در طی بازدید از مدارس ارومیه روند ثبت نام دانش آموزان را مورد بررسی قرار داد و در این خصوص گفت:امسال روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس کشور با جدیت بیشتری دنبال شد و تعهد مدیران مدارس به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از سویی و حساسیت حوزه‌های نظارتی از سویی دیگر سبب آرامش نسبی بیشتری برای خانواده‌های محترم در فصــل ثبت‌نام مدارس درآغاز سال تحصیلی 99-98 ایجاد کرد.

مظفر به اخذ شهریه و وجه توسط مدرسه از خانواده نیز اشاره کرد و ادامه داد: «مدارس دولتی در هنگام ثبت‌نام می‌توانند هزینه بیمه و کتب درسی را از دانش‌آموزان و اولیای خود بگیرند و بابت فعالیت‌های فوق‌برنامه، آموزشی و پرورشی مجاز به دریافت یک ریال هزینه از والدین نیستند.»

وی تأکید کرد: «موضوع فعالیت‌های فوق برنامه پس از بازگشایی مدارس و از مهر به بعد در جلسه شورای مدرسه مطرح و با حضور انجمن اولیا و مربیان هزینه و میزان ساعت این فعالیت‌ها تصویب می‌شود، در این صورت مدارس مجاز به دریافت هزینه موردنظر هستند.»

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص وضعیت استان آذربایجان غربی نیز گفت: آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در حوزه پاسخگویی به شکایات به عنوان استان برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت همچنین این استان باتوجه به ارزیابی های اولیه صورت گرفته در شاخص های عمومی و اختصاصی نیز از استان های برتر کشور به حساب می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار