هزینه جمع آوری و دفن زباله در اردبیل ۳۵میلیارد تومان است

اردبیل (پانا) - شهردار اردبیل گفت: سالانه 35 میلیارد تومان برای جمع‌آوری، حمل و دفن زباله در شهر اردبیل هزینه می‌شود که این کار با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

کد مطلب: ۹۵۸۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
هزینه جمع آوری و دفن زباله در اردبیل ۳۵میلیارد تومان است

حمید لطف‌اللهیان در مراسم رونمایی از اپلیکیشن تفکیک زباله از مبدا در فرهنگسرای بانوان شهرداری اردبیل اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شهرداری‌ها بحث جمع‌آوری و دفن اصولی زباله است که در این زمینه محوری‌ترین برنامه جلب مشارکت مردم در این حوزه است تا با تفکیک از مبدا زمینه بازیافت زباله به راحتی فراهم آید.
او مردم در این زمینه خاطرنشان کرد: ما امروز در شهر اردبیل با اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای بازیافت و تولید کربن از زباله روبرو هستیم که این حرکت مقدمه‌ای برای عملیاتی شدن این طرح با مشارکت بخش خصوصی است.
شهردار اردبیل بیان کرد: شهروندان با نصب این اپلیکیشن می‌توانند اطلاعات مربوط به جمع‌آوری و تفکیک زباله را به همراه اطلاع از موقعیت مورد نظر ارائه کرده تا ماشین‌های حمل زباله برای تخلیه حضور پیدا کرده و در پایان هر ماه به میزان پسماند و زباله خشکی که تحویل می‌دهند کارت شارژ دریافت کنند.
لطف‌اللهیان اضافه کرد: اصلی‌ترین عنصر در مدیریت این حوزه همراهی و همکاری شهروندان است که امیدواریم شرکت دانش بنیان اکسیون را یاری کنند تا با اجرای این طرح شهری سالم، انسان محور و زیست محور داشته باشیم.
او گفت: ما باید به سمت کاهش هزینه‌ها و مدیریت در حوزه جمع‌آوری پسماند و دفع اصولی آن حرکت کنیم که این امر قطعا به نفع شهروندان خواهد بود.
در این مراسم از اپلیکیشن جمع‌آوری پسماندهای خشک در اردبیل که به همت شرکت دانش بنیان آکسیون تهیه شده رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار