دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس

گردش مالی مواد مخدر در کشور 4 هزار میلیارد است

شیراز (پانا) - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر مواد مخدر بین 3 تا 4 هزار میلیارد دلار گردش مالی دارد و با پول نفت و توریسم برابری می کند و کشورهای بزرگ استعماری آن را مدیریت می کنند، گفت: سرمنشا جرم هایی که در کشور اتفاق می افتد مواد مخدر است در حالیکه در حوزه مقابله سرآمد دنیا هستیم ولی در اقدامات پیشگیرانه ضعف داریم.

کد مطلب: ۹۵۸۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
گردش مالی مواد مخدر در کشور 4 هزار میلیارد است

محمد رضا ابراهیمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرشهرستان سروستان، ادامه داد: با وجود این که پرچمدار مبارزه با مواد مخدر هستیم و زبده‌ترین پلیس مبارزه با مواد مخدر دنیا را داریم ، با وجود همه تلاش دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی و قضایی و با وجود همه شهدایی که در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم این نظام شده است متاسفانه باز مواد مخدر و آسیب‌های فراوان آن وجود دارد.
او افزود: در حال حاضر مواد مخدر بین 3تا 4 هزار میلیارد دلار گردش مالی دارد و با پول نفت و توریسم برابری می کند و کشورهای بزرگ استعماری آن را مدیریت می کنند.
ابراهیمی تاکید کرد: متاسفانه ما با رنگین کمانی از مواد مخدر و محرک صنعتی روبرو هستیم و اینها چالش هایی است که در مبارزه داریم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس تصریح کرد: تزریق نگاه جهادی و اعتقادی و احیاء نگاهی که در دهه شصت در این کشور حاکم بود مهمترین نسخه ای است که می شود برای مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها پیچید.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی، سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها، افزود: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و مردم و جامعه را بیش از پیش نسبت به اثرات مواد مخدر و روان‌گردان‌ها حساس کرد، هر فردی به اندازه توان خود پای کار بیاید و در این حوزه فعالیت کند.
فرماندار سروستان در این جلسه اظهار داشت: مواد مخدر یکی از جدی ترین موضوعات آسیب‌های اجتماعی است که نسل جوان و نوجوان ما را تهدید می کند.
محسن پورزارعی افزود: در حوزه مقابله با مواد مخدر اقدامات زیادی صورت گرفته تا آنجا که نیروی انتظامی در این راستا تاکنون 12 هزار شهید تقدیم کرده است.
وی ادامه داد: در سه کمیته پیشگیری،درمان و مقابله به عنوان سه کمیته زیر مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان به ریاست اداره بهزیستی، بهداشت و نیروی انتظامی اقداماتی صورت گرفته و دستگاه قضایی نیز در این راستا همکاری خوبی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار