آغاز دوره توانمند سازی کارشناسان حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد

مشهد(پانا)- مراسم افتتاحیه دوره توانمند سازی کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه پرورشی و فرهنگی ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی در اردوگاه امام رضا علیه السلام مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۸۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز دوره توانمند سازی کارشناسان حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در این مراسم اظهار کرد: اربعین حسینی یک موقعیت ویژه یاد گیری است . واقعه کربلا که در آن گروهی با نام دین در مقابل کل دین قرار گرفتند ضرورت تعمیق فعالیت های حوزه پرورشی را ایجاب می کند و این آگاهی بخشی ها در زیارت کربلا و سفر اربعین نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: در حوزه پرورشی دو نوع برنامه وجود دارد اول برنامه های تکلیفی و کارهای است که ستاد تکلیف می کنند و بخشی از برنامه ها نیز در استان و ادارات تدبیر می شود کار های تکلیفی که طبق معمول انجام می شود. اما در بخش دوم، برنامه ما اضافه نشدن نقش برای مربیان و معاونین پرورشی است. و ما در این زمینه گزارشی نمی خواهیم.
وی افزود: مستند سازی در مدارس انجام شود ولی ارسال گزارش برای رقابت نمی خواهیم. برنامه های تکلیفی خود را کم کنید ولی این مانع ابداع نشود و برنامه های نو داشته باشید ولی تلاش شود کاری اضافه بر دوش معاونین پرورشی و مربیان نداشته باشید.
مالک اشرفی اظهار کرد: باید فعالیت های پرورشی در دل مدارس و کف مدارس پیگیری شود. اینکه تنها نخبه های حوزه های مختلف با اساتید آزاد در مسابقات کشوری مقام بیاورند خیلی مهم نیست، مهمتر فعالیت های پرورشی در کف مدارس است. افتخار ما تعداد مقام هایمان در برنامه های کشوری نیست بلکه افزایش انتفاع دانش آموزان از برنامه های کف مدرسه برای ما افتخار بیشتری دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: لازم است تعامل و ارتباط با حوزه های مختلف اداره و مخصوصا با مدیران مدارس ایجاد شود و این ارتباط به بهترین نحو و دوستانه باشد.
وی ادامه داد: ارتباط تنگاتنگی بین اداره مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وجود دارد لازم است علاوه بر توانمند سازی در حوزه آسیب های اجتماعی در بخش مداخله درمانی نیز ورود کرد و هزینه نمود.
وی گفت: پیشانی حوزه پرورشی فعالیت های قرآنی است و این فعالیت ها را به دل مدارس ببرید. حفظ جزء سی قرآن را امسال نیز محکم پیگیری می کنیم. دانش آموزانی که در فعالیت های قرآنی دخیل هستند خیلی کمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند.
مالک اشرفی گفت: در موضوعات شعار سال تحصیلی امید آفرینی مهارت آموزی و مشارکت جویی همچنین پرسش مهر ریاست جمهوری در حوزه شادابی و نشاط در کف مدارس دقت و توجه ویژه شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار