اعزام 320 نفر از دانش آموزان دختر ناحیه یک اردبیل به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور

اردبیل (پانا) - در مرحله اول اردوی زیارتی راهیان نور 320 نفر از دانش آموزان دختر ناحیه یک اردبیل به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام شدند.

کد مطلب: ۹۵۸۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اعزام 320 نفر از دانش آموزان دختر ناحیه یک اردبیل به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در این اعزام که در سالن شهدای دانش آموز ناحیه یک اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه اردوی راهیان نور، یک اردوی فرهنگی و تربیتی است، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موظف به تربیت دانش آموزان تمام ساحتی است.

احمد ناصری افزود: بر اساس ساحت های 6 گانه سند تحول ، نسل جدید بایستی بر اساس تربیت دینی، اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی رشد پیدا کند.

او به دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: در برهه ای از زمان کشور ما مورد تهاجم قرار گرفت در این بین مردان بزرگ و تاریخ سازی به فرمان امام خمینی ره برخاستند تا در مقابل متهاجمان بایستند و از کیان کشور دفاع کنند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان در ادامه خاطر نشان ساخت: امروزه وظیفه داریم تا رشادت های این مردان بزرگ را به نسل حاضر معرفی و به تصویر بکشیم.

ناصری همچنین با عنوان اینکه مقدمات اعزام راهیان نور طی 2 ماه و با مشارکت سپاه حضرت عباس(ع) مهیا شده است، اظهار داشت: سعی کرده ایم با مهیا کردن تمامی استانداردها اردویی کیفیت این اردوی فرهنگی و تربیتی را ارتقا ببخشیم.

او همچنین حضور و مشارکت اولیا را در حوزه تعلیم و تربیت الزامی دانست و گفت: با مشارکت اولیا آموزش و پرورش به خوبی می تواند به اهداف تربیتی خود نایل شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان نیز در حاشیه این اعزام گفت: اجرای اردوی کاروان راهیان نور حاصل هماهنگی صمیمانه و دوستانه بین اداره کل آموزش و پرورش و سپاه حضرت عباس (ع)استان است و هر سال بر شکوه و عظمت این برنامه افزوده می شود.

سید غلامحسن خلیلی موسوی کاروان راهیان نور را در راستای نظام تعلیم و تربیت برشمرد و خاطر نشان ساخت: یکی از اهداف اصلی این اردوها، آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس می باشد.

او در بخش دیگری از سخنانش با عنوان اینکه اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی در قالب راهیان نور تا 10 آذرماه ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: 10 هزار دانش آموز از استان اردبیل تا پایان آذرماه جهت بازدید به مناطق جنگی اعزام خواهند شد.

این کاروان طی روزهای سیزدهم و چهاردهم مهرماه از مناطق عملیاتی شمالغرب کشور بازدید خواهند نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار