طرح ایجاد کلینیک‌های ویژه کشور تا سال آینده تکمیل می‌شود

ابرکوه (پانا) - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طرح تحول سلامت، ایجاد ۲۵۰ کلینیک ویژه هدف گذاری شده بود که تاکنون ۱۵۰ باب آن به بهره‌برداری رسیده و یکصد کلینیک باقی مانده نیز تا پایان امسال و اوایل سال آینده بهره برداری می‌شود.

کد مطلب: ۹۵۸۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح ایجاد کلینیک‌های ویژه کشور تا سال آینده تکمیل می‌شود

با حضور قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و جمعی از مسئولین و مدیران شهرستان از بخش‌های مختلف بیمارستان خاتم النبیاء (ص) ابرکوه و طرح توسعه این بیمارستان بازدید کردند.

دکتر قاسم جان بابایی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان خاتم النبیاء (ص) ابرکوه و طرح توسعه این بیمارستان اظهار داشت: تمام کلینیک‌های ویژه پیش بینی شده در طرح تحول سلامت درسال آتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی همچنین یادآور شد: تا پایان امسال ۴۰ باب بیمارستان در دست ساخت نیز تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود و از ۱۵۰ اورژانس در دست اجرا نیز قسمت عمده آن ساخته شده که ۵۰ واحد آن امسال به بهره برداری می‌رسد.

جان بابایی همچنین ادامه داد: ایجاد حدود ۲هزار اتاق LDR در قالب طرح تحول سلامت برنامه‌ریزی شده بود که از این تعداد کمتر از ۱۰ درصد آن باقی مانده و بقیه به بهره برداری رسیده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از طرح توسعه بیمارستان خاتم النبیاء (ص) ابرکوه بازدید و با قدردانی از اقدام‌های انجام شده، گفت: عملیات اجرایی این بیمارستان از برنامه پیش بینی شده عقب است که تلاش می شود تا با سرعت بیشتر این طرح نیز تکمیل شود.

جان بابایی ادامه داد: در فاز۲ بیمارستان ابرکوه ۳۴ تخت اضافه می شود که عملیات فیزیکی ساحتمان تمام شده و تجهیزات آن نیز آماده شده‌است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: این بیمارستان بخش مراقبت‌های ویژه (icu) نداشته که الان این بخش نیز آماده شده و بخش اعظم تجهیزات آن تامین و سایر نیازها و کمبودهای آن نیز بزودی رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش نوزادان بیمارستان ابرکوه هم تقریبا آماده است که قسمت مربوط به بخش ویژه بالغین و نوزادان می تواند سریعتر به بهره برداری برسد و تلاش می شود که سایر بخش‌ها نیز تا پایان امسال به بهره برداری برسد .

جان بابایی خاطر نشان کرد: غیر از ۳۴ تخت و بخش مراقبت‌های ویژه icu و بخش ویژه نوزادان، اورژانس و بخش زایمان بیمارستان ابرکوه حدود ۷۵ درصد پیشرفت دارد که وزرات بهداشت برای تکمیل این پروژه‌ها کمک می کند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در کنار بیمارستان ابرکوه خانه پزشکان ساخته شده که امیدواریم فاز ۲ آن تا یکسال آتی بهره برداری شود.

وی اظهارکرد: با بهره برداری از طرح توسعه بیمارستان ابرکوه، شرایط این بیمارستان به طور کلی تغییر می کند که در لیست خرید برای این بیمارستان دستگاه سی تی اسکن نیز پیش بینی شده است.

فرماندار ابرکوه نیز در جریان این بازدید گفت: تحولات حوزه درمان شهرستان ابرکوه در دولت تدبیر و امید تحرک چشمگیری را شاهد است اما این شهرستان هنوز در عرصه سلامت و در بخش درمان کمبودها و مشکلات زیادی دارد.

محمد کاظمی‌نسب افزود: باید با تلاش جمعی سطح خدمات درمانی ارتقاء پیدا کند تا از تعداد مراجعات شهروندان ابرکوهی به مراکز درمانی مرکز استان و سایر شهرستان‌ها کاسته شود.

فرماندار و رییس شورای بهداشت و درمان ابرکوه با تایید برخی چالش‌های بخش بهداشت و درمان این شهرستان خاطر نشان کرد: با وجود بهبود خدمات دولت در حوزه سلامت، سطح ارایه خدمات درمانی به شهروندان نیازمند ارتقاست.

کاظمی‌نسب گفت: بزودی فاز اول توسعه بیمارستان مورد بهره برداری قرار می گیرد و فاز بعدی با پیشرفت ۷۰ درصد در حال تکمیل است.

وی همچنین افزود: اعتبار لازم برای خرید دستگاه سی تی اسکن تامین شده که با راه اندازی آن در بیمارستان ابرکوه گام بزرگی در مسیر ارتقاء خدمات درمانی برداشته می شود.

رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) ابرکوه نیز گفت: هم اکنون بیمارستان ۵۴ تختخوابی ابرکوه دارای ۱۵پزشک متخصص و عمومی شامل جراحی عمومی، داخلی، بیهوشی، قلب‌ و عروق، زنان و زایمان، اطفال و رادیولوژی، روان پزشک، عفونی و پاتولوژی است .

دکتر محمدعلی شیخی افزود: تاکنون برای طرح توسعه بیمارستان بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال هزینه شده و حدود ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز این مرکز درمانی نیاز است.

وی ادامه داد: به همت وزارت بهداشت، دولت در پنجم آبان سال ۱۳۹۵ مجوز ارتقاء بیمارستان ۳۲ تختخوابی به ۹۶ تختخوابی در کنار دیگر خدمات زیرساختی درمانی و بهداشتی صادر شد.
شهرستان ابرکوه یک بیمارستان، پنج مرکز بهداشتی، ۳۴ پایگاه سلامت جامعه، یک باب آزمایشگاه مرکزی، ۲ مرکز اورژانس جاده‌ای و یک اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار