مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : ساماندهی 435 سرویس دانش آموزی در استان

استفاده ۵۲۰۰ دانش آموز روستایی از وسایل عمومی

بیرجند (پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مهر ماه امسال و با همکاری دستگاه های ذیربط 435 خودرو اعم از مینی بوس، اتوبوس، ون و سواری به عنوان سرویس های مدارس ساماندهی شده و صلاحیت رانندگان آن ها توسط نهادهای نظارتی تأیید شد.

کد مطلب: ۹۵۸۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : ساماندهی 435 سرویس دانش آموزی در استان

محمد علی واقعی در نشست کارگروه ماده 19 که در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، تصریح کرد: مهم ترین مشکل سرویس‌های مدارس در استان عمر بالای وسایل حمل و نقل عمومی و فرسودگی آنان است.

او، با اشاره به فعالیت 19 شرکت پیمانکاری در سطح خراسان جنوبی در زمینه تأمین سرویس‌های مدارس، اظهار کرد: از این تعداد، 11 شرکت پیمانکاری در شهر بیرجند وظیفه سرویس دهی به دانش آموزان دختر و پسر مدارس مرکز استان را برعهده دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از اجرای گشت های مشترک و نامحسوس با پلیس به منظور نظارت بر فعالیت سرویس های مدارس خبر داد و ابراز داشت: شرکت‌هایی که از خودروی بالای 4 نفر سرنشین مانند ون، مینی بوس و اتوبوس، به عنوان سرویس مدارس ابتدایی فعالیت می کنند ملزم به استفاده از مراقب در سرویس؛ به منظور هدایت و مراقبت از دانش آموزان هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر ساماندهی سرویس های دانش آموزی روستاهای استان تأکید کرد و افزود: در روستاهایی که شرکت های پیمانکاری وجود ندارد و دانش آموزان آن که بیشتر محصل دوره های اول و دوم متوسطه بوده و باید به روستای دیگر و یا مرکز شهرستان تردد کنند، بهتر است زمینه ی استفاده از خدمات شرکت های بین شهری پس از اخد استعلامات لازم از نهادهای نظارتی برای آنان فراهم شود.

واقعی با اشاره به استفاده بیش از 5 هزار و 200 دانش آموز روستایی از وسایل حمل و نقل عمومی جهت حضور در کلاس های درس، ادامه داد: نظارت مستمر بر فعالیت سرویس های مدارس توسط مدیران مدارس، مسئولین آموزش و پرورش و نهادهای نظارتی از بروز حوادث ناگوار پیشگیری می نماید.

او اضافه کرد: در حال حاضر 196 آموزشگاه با 14 هزار و 500 دانش آموز در حاشیه جاده های اصلی و پرتردد استان فعالیت می کنند که افزایش ضریب ایمنی این مدارس ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: نظارت مستمر بر فعالیت‌ شرکتهای پیمانکاری در خصوص سرویس‌های مدارس الزامی است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان، با بیان این که مدیران مدارس باید با دقت به وظایف قانونی خود در زمینه ی سرویس مدارس عمل کنند، خاطر نشان کرد: نهادهای نظارتی نیز در تأیید صلاحیت شرکت های پیمانکاری و رانندگان ضمن سرعت عمل باید با وسواس بیشتر و تخصصی عمل نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار