موسوی: خبرنگار روس بازداشتی در ایران به‌زودی آزاد می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی از آزادی خبرنگار روس بازداشتی در ایران در آینده نزدیک خبرداد.

کد مطلب: ۹۵۸۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
موسوی: خبرنگار روس بازداشتی در ایران به‌زودی آزاد می‌شود

سیدعباس موسوی با اشاره به آخرین وضع خبرنگار روس بازداشت‌شده در ایران گفت که یولیا یوزیک به‌زودی آزاد می‌شود. او درباره دلایل بازداشت این خبرنگار روس در ایران به اسپوتنیک گفت: «ایشان به دلیل ادای برخی توضیحات بازداشت شده بود و به‌زودی آزاد خواهد شد.»

خبر دستگیری یوزیک را نخستین بار سفارت روسیه در تهران منتشر کرد و اتهام او را «جاسوسی برای اسرائیل» اعلام کرد. پیش‌از ظهر جمعه اسپوتنیک گزارش داده بود که سفارت روسیه در حال بررسی جزئیات این موضوع است.

در گزارش‌هایی که اسپوتنیک منتشر کرده به نقل از باریس وویتسکزوفسکی، همسر سابق یولیا یوزیک، آمده است: «او ۱۰ تا ۱۲ سال پیش زمانی که خبرنگار کامسامولسکا پراودا بود برای انجام ماموریت کاری به اسرائیل سفر کرده بود. او گزارشی در مورد اینکه چگونه چندین روز را در ارتش اسرائیل گذرانده است، نوشت و به طور طبیعی، برای نوشتن این گزارش، با برخی از مقامات اسرائیلی تماس گرفت تا مجوز دریافت کند.»

بوریس وویتسکزوفسکی در فیس‌بوک نوشته است که «یوزیک چند سال قبل به عنوان خبرنگار در ایران کار می‌کرده و سفر اخیر او به تهران با دعوتنامه شخصی بوده است.»

وویتسکزوفسکی هشدار داده است که همسر سابقش روز شنبه محاکمه می‌شود و ممکن است به ۱۰ سال زندان محکوم شود.

اتحادیه روزنامه‌نگاران روسیه، وزارت امور خارجه و سفارت این کشور در تهران اعلام کرده بودند که اقدامات لازم برای آزادی این خبرنگار روس را انجام خواهند داد.

پیش از این ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضع یولیا یوزیک، خبرنگار روس بازداشت‌شده در ایران گفته بود که «مهدی سنایی، سفیر ایران در مسکو برای توضیح درباره بازداشت یولیا یوزیک خبرنگار اهل روسیه، به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار