فرماندار ری: روستاهای بالای دو هزار نفر جمعیت دارای کتابخانه خواهند شد

شهرری (پانا)- فرماندار ری گفت: تمامی روستاهای بالای دو هزار نفرجمعیت در شهرستان ری با هماهنگی بخشداران و استفاده از اعتبارات ارزش افزوده، دارای کتابخانه عمومی خواهند شد.

کد مطلب: ۹۵۸۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار ری: روستاهای بالای دو هزار نفر جمعیت دارای کتابخانه خواهند شد

احمد اسماعیلی‌راد معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه انجمن کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان ری که در بخشداری کهریزک برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین اولویت شهرستان ری درخصوص کتابخوانی، ایجاد زیرساخت‌های لازم و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در راستای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است.

او در ادامه افزود: اقدامات خوبی در خصوص کسب عنوان (ری پایتخت کتاب ایران) صورت گرفته و در این رابطه بایستی در تمامی شهرها و روستاهای شهرستان ری نماد کتاب و کتابخوانی در میادین و معابر اصلی نصب شود.

معاون استاندار تهران گفت: تمامی روستاهای بالای دو هزار نفر جمعیت در شهرستان ری با هماهنگی بخشداران و استفاده از اعتبارات ارزش افزوده دارای کتابخانه عمومی خواهند شد.

اسماعیلی راد تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن هفته کتابخوانی چندین باب کتابخانه در شهرستان ری افتتاح خواهد شد و کتابخانه‌های عمومی روستاهای قلعه نو و فیروزآباد نیز ظرف مدت شش ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

فرماندار ری بیان داشت: یکی از فواید کتابخوانی ارتقای سطح دانش و فرهنگ یک فرد است و یکی از مکان‌هایی که بایستی در موضوع کتابخوانی بیشتر به آن اهمیت داد ندامتگاه‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد است زیرا عمده کسانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند از عدم آگاهی و اطلاعات عمومی لازم میباشد و بایستی انجمن کتابخانه‌ها با همکاری ادارات ارشاد و بهزیستی ری در تمامی ندامتگاه‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان ری نسبت به راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه اقدام کنند.

معاون استاندارتهران تصریح کرد: تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری بایستی بااستانداردهای لازم تجهیز شوند و همچنین کتابخانه‌هایی که در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهند شد نیز بایستی مطابق با استاندارهای مربوطه احداث شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار