مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی:

برنامه‌های آموزشی نیروی انتظامی در مدارس، در آگاهی بخشی خانواده ها و فرزندان موثر است

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان و هیئت همراه با حضور در مقر فرماندهی نیروی انتظامی استان ضمن ارج نهادن به مقام شامخ پرسنل نیروی انتظامی، آغاز هفته نیروی انتظامی را به فرمانده و پرسنل نیروی انتظامی استان تبریک گفتند.

کد مطلب: ۹۵۸۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های آموزشی نیروی انتظامی در مدارس، در آگاهی بخشی خانواده ها و فرزندان موثر است

در این دیدار که نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی نیز حضور داشتند، ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: هفته نیروی انتظامی فرصتی برای تقدیر از سربازان سرفراز نظم و امنیت در کشور است که با تلاش شبانه روزی سعی در برقراری صلح و آرامش در جامعه دارند و لازم است همه ما از این نعمت بزرگ قدردانی کنیم.

وی افزود: استان زنجان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جزو استانهای امن به شمار می رود و این امر بخاطر وجود دو عامل روحیه اعتقادی مردم زنجان به عنوان پایتخت شور و شور حسینی و دیگری تلاش و پایمردی نیروهای انتظامی است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره به ضرورت قدرشناسی مسئولین آموزش و پرورش از زحمات پرسنل نیروی انتظامی تصریح کرد: ما نیروهای انتظامی را سمبل اقتدار کشورمان می دانیم و امنیت خاطر خودمان را ناشی از زحمات پرسنل نیروی انتظامی می‌دانیم.

رفیعی در ادامه، ضمن اشاره به اهداف سند تحول بنیادین، ابراز داشت: آموزش و پرورش موانع اجرایی خود را برداشته و همکاری های مشترک فراوانی با دیگر نهادها برقرار کرده است خصوصا در ساحت تربیت دینی و اعتقادی و اجتماعی و سیاسی دانش آموزان برنامه های مفصلی دارد و یکی از این برنامه ها ارتباط مفید و سازنده با نیروهای انتظامی است.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: برنامه‌های آموزشی نیروی انتظامی در مدارس، در آگاهی بخشی خانواده ها و فرزندان موثر است و یکی از مظاهر بزرگ امنیت در کشور ما، مراسم بازگشایی مدارس است که در آن حضور 14 میلیون دانش آموز در مدارس در عین برخورداری از امنیت یکی از شاخص های مهم امنیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در بحث آموزش و ایجاد امنیت نرم و پایدار ، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی اهداف مشترکی دارند و حس امنیت از ایجاد امنیت مهمتر است که عوامل نیروی انتظامی به بهترین شکل آن را برای افراد جامعه تامین می کنند.

شایان ذکر است در این دیدار سردار رحیم جهانبخش فرمانده نیروی انتظامی استان نیز ضمن تقدیر از حضور مسئولین آموزش و پرورش گفت: در اکثر مولفه های مربوط به امنیت در جامعه، استان زنجان جزو استانهای امن کشور محسوب می شود که این امر ناشی از نشانگاه ها و منابع تولید امنیت می باشد.

وی افزود: نیروی انتظامی بدون همکاری دیگر نهادها و مردم در برقراری امنیت موفق نخواهد بود و در این راستا نقش دستگاه تعلیم و تربیت بسیار مهم و اثر گذار می باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان امنیت را ناشی از کاهش میزان تهدیدهایی دانست که منبعث از بلوغ اجتماعی است و تصریح کرد: مهمترین عامل در حفظ امنیت و آرامش توجه به ارزش ها و وجود نظام اعتقادی مبتنی بر دین است که ریشه این عوامل نیز در آموزش و پرورش است.

سردار جهانبخش حضور مسئولین آموزش و پرورش را برخاسته از بلوغ فرهنگی فرهنگیان عنوان کرد و ابراز داشت: حفظ ارزش ها و محصولات انسانی دستگاه تعلیم و تربیت که در قالب های فرهنگی و اجتماعی نمود می یابد، بر عهده ماست و ما در طول آموزش و پرورش قرار داریم و نه در عرض آن.

وی هویت ملی و هویت دینی را دو عامل مهم در حوزه امنیت برشمرد که حاصل زحمات فرهنگیان در جامعه و موجب تحکیم آرامش و ثبات در جامعه می شود.

گفتنی است در این مراسم دانش آموزان نماینده تشکل های دانش آموزی با اهدای گل از زحمات پرسنل نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در جامعه تشکر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار