برگزاری آیین غنچه های حسینی(ع)درشیروان

شیروان(پانا)- آیین غنچه های حسینی(ع)به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) با حضور جمعی از مسئولین ادارات و نهادها و اولیاء در مجتمع فرهنگی آموزشی مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) شهرک ولی عصر(عج) شهرستان شیروان برگزارشد.

کد مطلب: ۹۵۸۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین غنچه های حسینی(ع)درشیروان

حجت الاسلام محمود عزیزی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان در این آیین با بیان عرض تسلیت شهادت حضرت رقیه(س) گفت: از خداوند متعال خواستاریم که همه ما را در مسیر اهل بیت(ع) ثابت قدم بدارد و با نوای محرم و اباعبدالله(ع) آشنا نماید.

در این آیین حجت الاسلام سید محمد معصوم زاده به عنوان مجری، برنامه هایی را در قالب بیان قصه و نوحه خوانی با اشعار کودکانه همراه با برگزاری مسابقه و اهدای هدایا اجرا نمود.

محمد محمدزاده قانعی از اعضای هیئت امنای مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) نیز در این آیین با ارائه بخشی از فعالیت های فرهنگی، آموزشی و عمرانی این مجتمع گفت: الحمدلله با همکاری جمعی از خیرین نیک اندیش، اهالی محل و مسؤلین دراین مجتمع اقدامات بسیار خوبی در بخش های مختلف صورت پذیرفته است.

وی افزود:فعالیت مرکز تخصصی آموزش قرآن کودک و نوجوان در قالب کارگاه های خداشناسی، سبک زندگی، نسلی مهدوی به صورت غیرمستقیم همراه با کد گذاری و مفاهیم کودکانه، شعرخوانی و بازی، آموزش نوین قصه گویی، روخوانی، روانخوانی، فصیح خوانی، تجوید، حفظ و مفاهیم به صورت تخصصی و سمبلیک، برگزاری آیین ها و مناسبت های اسلامی و ملی در طول سال، راه اندازی کارگاه های گیاهان دارویی، کیف چرم دست دوز، نمد دوزی، زبان خارجه، ورزشی، علمی، برقراری مرکزنیکوکاری ویژه محرومین محله، فروشگاه عرضه محصولات مذهبی، فرهنگی و هنری، راه اندازی آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد خانه فرش ویژه بانوان با مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ایجاد سرویس های جدید و... از جمله برنامه های این مسجد می باشد.

مدیر و مربی مهد کودک قرآنی حضرت زهراء(س) و مهدالرضا(ع) این مجتمع نیز گفت:در حال حاضر حدود 130 نفر قرآن آموز زیر شش سال، پیش دبستانی و بزرگسال در حال فراگیری قرآن در رشته های مداحی، تفسیر، حفظ، روخوانی و روانخوانی، تجوید، مفاهیم و حفظ موضوعی می باشند.

شهربانو شوکتی افزود: سرکار خانم ها حلیمه صابر، هاجر دردمه، صفورا بیابانی، معصومه رضایی، خدیجه قاسمی نیا و آقای حمید رحمتی به عنوان مربی و مدرس با این مجتمع همکاری دارند.

وی از اجرای دوره تربیت مربی مهد قرآن همراه با صدور گواهینامه آموزش تخصصی قرآن کریم ویژه 15 نفر در قالب دو ترم توسط خانه قرآن شهری حضرت زهرا(س) در این مجتمع خبرداد و افزود: علاقمندان به شرکت در دوره جدید تربیت مربی مهد قرآن، جهت ثبت نام همه روزه به این مجتمع جنب مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) واقع در شهرک حضرت ولی عصر(ع) شهرستان شیروان مراجعه نمایند.

در پایان بخشی از فعالیت های فرهنگی، هنری و عمرانی این مسجد و مجتمع مورد بازدید میهمانان و مسئولین قرار گرفت.

در این آیین ابراهیم عباسپور مقدم شیروان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از امام جماعت های مساجد شهر و اولیای نوآموزان حضور داشتند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار