معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم

طرح اعتلای بسیج فرهنگیان منطبق بر سند تحول آموزش و پرورش است

قم(پانا)- «ناصر حمزه ای» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: هیچ طرحی در آموزش و پرورش اجرا نمی شود مگر اینکه منطبق بر سند تحول باشد و طرح اعتلای بسیج فرهنگیان کاملا با سند تحول انطباق دارد.

کد مطلب: ۹۵۸۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح اعتلای بسیج فرهنگیان منطبق بر سند تحول آموزش و پرورش است

ناصر حمزه ای در ابتدای دوره ضمن خدمت طرح اعتلای بسیج فرهنگیان قم که طی روزهای 11 و 12 مهرماه در نواحی یک و دو آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از طرح هایی که از سوی نهادها و دستگاه های مختلف برای اجرا در مدارس پیشنهاد می شود باید ببینیم آیا شرایط و قابلیت اجرا دارد یا خیر؟
وی با اشاره به اهمیت گسترش شبکه اجتماعی فرهنگیان در سراسر کشور، گفت: طرح کاهش آسیب های اجتماعی مبتنی بر طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان «نماد» قبلا در حوزه تربیت بدنی اجرا می شد و سپس آن را به معاونت پرورشی دادند و در حال حاضر طرح اعتلای بسیج فرهنگیان با هدف کمک به طرح نماد مطرح شده است.
حمزه ای افزود: فرهنگیانی که برای اجرای این طرح آموزش می بینند، در راستای کاهش رفتارهای پرخطری همچون اعتیاد، ضرب و جرح، بچه های طلاق و انواع دیگر بزه های پرخطر فعالیت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: دیگر هدف اجرای طرح اعتلای بسیج فرهنگیان مقابله با تهدیدات نرم در مدارس شامل جریانات و مذاهب نوپدید انحرافی توسط گروه ها و فرقه های مختلف مدعیان امام زمان(عج) می باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم کمک به تدوین کتب درسی مبتنی بر نیازهای جامعه اسلامی را سومین هدف طرح اعتلا خواند و افزود: تمام فعالیت های فوق برنامه باید متناسب با متن درسی و مکمل آن باشد و به روند کار کمک کند.
وی تاکید کرد: در حوزه پرورشی 51 برنامه تعریف شده و برنامه ها با آنچه که در طرح اعتلای بسیج فرهنگیان مطرح شده است، مطابقت دارند.
حمزه ای یادآور شد: سند تحول با 131 راهکار عملیاتی از مسیر چند زیرنظام از جمله مدیریت و راهبری تربیتی، تامین نیروی انسانی که دانش لازم و اخلاق حرفه ای لازم را داشته باشد، تامین منابع مالی و فضا و تجهیزات اجرا می شود.
وی تصریح کرد: سند تحول مثل نوزادی است که تازه به دنیا آمده و اجرای آن در کشور 108000 نفر نیرو نیاز دارد که ما فعلا 42 هزار نفر داریم و این در حالی است که نزدیک 60 درصد مدارس ما مربی پرورشی ندارند و در این زمینه به فعالیت انقلابی و کار جهادی نیاز داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار