حاجی میرزایی:‌ دولت تصمیم گرفته ظرف 2 ماه آینده وضع نیروی انسانی آموزش و پرورش را تعیین تکلیف کند

کمیته‌ای ویژه برای رفع مشکلات آموزش و پرورش خوزستان تشکیل می‌شود

اهواز (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در اهواز از تشکیل کمیته با ویژه برای حل مشکلات خوزستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۸۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی:‌ دولت تصمیم گرفته ظرف 2 ماه آینده وضع نیروی انسانی آموزش و پرورش  را تعیین تکلیف کند

محسن حاجی میرزایی افزود: ما در وزارت آموزش و پرورش مصمم هستیم که وضعیت خورستان و‌ سایر استان‌هایی شرایط آنها از متوسط کشوری عقب‌تر است ارتقا پیدا کند و به شاخص‌های متعادل نزدیک شود.

تعیین مامور ویژه برای بررسی مشکلات آموزش و پرورش خوزستان

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: به یکی از معاونان وزارتی ماموریت داده می‌شود تا به صورت ویژه تمامی کمبودهای در آموزش و پرورش خوزستان را مورد بررسی قرار دهد و از ظرفیت استان‌های معین، خیران و وزارت آموزش و پرورش برای حل مشکلات این استان استفاده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی و اعتبارات را از مشکلات جدی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: با اعتبارات موجود در مجموعه وزارت آموزش و پرورش فقط قادر هستیم به ۶۰ درصد تعهدات خود عمل کنیم.

حاجی میرزایی گفت: وضع نیروی انسانی در آموزش و پرورشنگران‌کننده است اما صادقانه عرض می کنم که رویکردی که می‌خواهیم برای این حل مشکل اتخاذ کنیم باید با تکیه بر شناخت ریشه‌ای این مشکلات باشد.

او تاکید کرد: ما مسئله‌ای را می توانیم حل کنیم که به درستی آن را بفهمیم و ریشه‌های آن را درک کنیم و بشناسیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: من به نمایندگان استان خوزستان حق می‌دهم که در خصوص مشکلات مربوط به حوزه‌های انتخابیه خود نگران و مطالبه‌گر باشند. باید بررسی شود که هر کدام از ما چه سهمی در شکل‌گیری این مشکلات داریم. باید از مشکلات رمز گشایی شود و به ریشه‌های ایجاد آنها توجه کنیم.

بسیاری از مشکلات کنونی ۴۰ ساله است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کنونی ۴۰ ساله است، افزود: ۲۵ سال است که سامان‌دهی نیروی انسانی دچار اشکال است. در حالی که من دو هفته است شروع به کار کرده‌ام، با کمبود ۱۰۸ هزار معلم رو به‌رو هستم.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه ۱۵ میلیون دانش‌آموز در کشور در حال تحصیل هستند و این تعداد دانش‌آموز نیاز به دریافت خدمات تعلیم و تربیت دارند، گفت: ما قادر به معجزه نیستیم و به کمک همه شما نیازمندیم و باید با مشارکت یکدیگر از تمامی توان و ظرفیت خود استفاده کنیم.

او ادامه داد : دولت باید حس کند که آموزش و پرورش یک قابلیت ممتاز است که در سختی‌ها به یاری کشور می‌آید. البته خدمات آموزش و پرورش تاکنون نیز بسیار بزرگ بوده است زیرا اگر انقلاب و کشور روی پای خود ایستاده به خاطر آموزش و پرورش است.

وضع آموزشی در استان خوزستان تغییر خواهد کرد

حاجی‌میرزایی گفت: وضع آموزشی در استان خوزستان تغییر خواهد کرد البته این تغییر زمانی رخ می دهد که رویکردها در این جمع تغییر پیدا کند.

او با تاکید بر سامان‌دهی ظرفیت‌های محلی و بومی در استان خوزستان در راستای کمک به آموزش و‌ پرورش گفت: ما داشته‌ها و نداشته‌هایی داریم و متاسفانه نداشته‌ها آنقدر ذهن ما را تسخیر کرده است که داشته‌های خود را از یاد برده‌ایم.

حاجی‌میرزایی همچنین گفت: دولت تصمیم گرفته است ظرف دو ماه آینده وضع نیروی انسانی را تعیین تکلیف کند زیرا امسال نیاز ما به نیروی انسانی شدیدتر است.

وزیر آموزش و پرورش دربخش پایانی سخنان خود از تشکیل کمیته‌ای رفع مشکلات آموزش و پرورش خبر داد و با اظهار اینکه این کمیته در قالب سه ماموریت به پیگیری مشکلات استان خوزستان می پردازد، گفت: گسترش فضاهای آموزشی، سامان‌دهی نیروی انسانی و افزایش سطح دسترسی به آموزش از اولویت برنامه‌های این کمیته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار