امید حقیقت: گردشگری باید جایگزین صنعت نفت شود

شیراز(پانا) - مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه گردشگری باید جایگزین صنعت نفت شود ، گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تمام وقت از ایده های شما دوستان حمایت می کند.

کد مطلب: ۹۵۸۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
امید حقیقت: گردشگری باید جایگزین صنعت نفت شود

امید حقیقت صبح امروز در شیراز و در مراسم تجلیل از برگزیدگان گردشگری با بیان اینکه امروز رقابت داخلی گردشگری زیاد شده است گفت: صنعت گردشگری رقابت شدیدی میان استان ها و سایر شهر ها پدید آورده است.

حقیقت با بیان اینکه تورسیم درمانی فقط در استان فارس و شیراز پیاده می شود گفت: همانجوری که پول در این سیستم فراهم است مشکلات آن نیز چند برابر است.

او با بیان اینکه حاکمیت به این نتیجه رسیده که قطعا گردشگری اولویت اول کشور باید باشد افزود: سیاست وزارتخانه این است که گردشگری متعلق به بخش خصوصی با حمایت و نظارت بخش دولتی است.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه هفته ای ١٢ پرواز از مبدا عمان به شیراز و سایر کشور های حاشیه خلیج فارس صورت میگیرد گفت:خداوند خواسته یا ناخواسته محبتی به این استان کرده که کشور های خلیج فارس دلبستگی به این شهر دارند که انتظار می رود ساماندهی شود.

او ادامه داد: رقابت در گردشگری داخل شده است که اگر برنامه ریزی دقیق و جامع نشود بقیه استان ها از سفره ما جمع می کنند.

به گفته ی او شورای عالی گردشگری در سطح کشور به دستور رئیس جمهور از یک سیاست‌مدار بین المللی و رییس اتاق بازگانی کشور و اساتید دانشگاه به پیشنهاد جناب آقای وزیر و با حمایت رئیس جمهور تشکیل شده است که نشان‌گر این است علم و تجریه بین‌المللی و سرمایه‌گذاران باید به کمک این صنعت بیایند.

در انتهای این مراسم از برنامه mr.searcher و پوستر جشنواره عکس گردشگری شیراز رونمایی و از برگزیدگان گردشگری استان فارس تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار