اعتراض وکلای کشور به آزمون غیر قانونی جذب وکیل

شیراز(پانا) _رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد در نشستی خبری از نارضایتی و واکنش وکلای فارس و کهگیلویه به همراه تمام وکلای کشور نسبت به اصلاح آئین نامه 187 قانون برنامه سوم توسعه خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۸۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اعتراض وکلای کشور به آزمون غیر قانونی جذب وکیل

او درباره برگزاری آزمونی با مجری گری مرکز مشاوران وکلا که وابسته به قوه قضائیه است، گفت : برای شرکت در این آزمون هنگام ثبت نام نیاز به ارائه لیسانس و دانش نامه حقوق و برگ پایان خدمت که بر قوانین موضوعه به عنوان شرایط ورود به حرفه وکالت پیش‌بینی شده است نیست. همچنین افزود: با کسب نمره بالای 50 درصد در آزمون این افراد قبول می‌شوند.

هومان پارسا طبق ماده 1 قانون کیفیت اخذ وکالت افزود: برای جذب و تربیت حرفه‌ای وکلا، کمیسیونی معروف به کمیسیون نیاز، ظرفیت مورد نیاز وکلا در سطح حوزه‌های قضایی را تهیه می‌کند که این قانون لازم الاجراست.

دکتر پارسا گفت: هرگاه دستورالعمل، آگهی، بخش نامه یا آئین نامه‌ای بر خلاف این قانون و مسوبه منتشر شود به معنای بی اعتنایی به تصمیمات کمیسیون که اعضای موثر آن مقامات ارشد حوزه های قضایی اند است و نوعی بی احترامی به تصمیم این رؤسای کشور است.

به گفته‌ی او وکلای قانونمند کشور این اقدامات غیرقانونی را تحمل نمی‌کنند و به همین منظور کانون وکلای سراسر کشور با نوشتن نامه‌ای به رئیس محترم قوه قضائیه درخواست جلوگیری از این اقدامات غیرقانونی را دارند.

دکتر هومان پارسا معتقد است که این برنامه زمینه ساز چالش ها و ناهنجاری هایی در آینده خواهد شد.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار