فعالیت 11 هزار قاضی در کشور

اردبیل (پانا) - رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: حدود 11 هزار قاضی در دادگستری‌های سراسر کشور در حال ارائه خدمات قضائی و رسیدگی به پرونده‌های ارجاع شده هستند.

کد مطلب: ۹۵۸۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 11 هزار قاضی در کشور

علی بهادری جهرمی در همایش ملی نقش حقوقدانان، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری که با رویکرد ارتقای فرهنگی و حقوقی جامعه که در سالن اجتماعات ولایت سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در سراسر کشور حدود ۱۱ هزار قاضی در حال فعالیت و رسیدگی به دعاوی و پرونده‌های قضائی هستند.

او یادآور شد: وکلا و کارشناسان رسمی در ارتقای فرهنگ حقوقی مردم و افزایش مسؤولیت‌پذیری آحاد جامعه نقش مستقیمی را عهده‌دار هستند و باید برای توسعه چنین فرهنگی بیش از پیش تلاش شود.

رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: حضور جدی نخبگان حقوقی در کمیسیون‌های قضائی مجلس ضروری است و باید شرایطی فراهم شود که با استفاده از قابلیت‌های فعالان این بخش و مشارکت نمایندگان وکلا در این قبیل جلسات بیش از پیش تقویت شود.

به گفته بهادری جهرمی، مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب حاکمیت نیست بلکه مردم و در رأس آن نخبگان جامعه هستند و وکلا به عنوان قشر فرهیخته و تأثیرگذار باید در عمل به رسالت‌های خود تعهد و تلاش مضاعفی را داشته باشند.

او همدلی و هماهنگی ارکان مختلف فعال در توسعه عدالت را نقطه عطف دستگاه قضائی کشور دانست و افزود: افزایش این همدلی به عنوان یک اصل ضروری مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ادامه داد: بخش مهمی از نخبگان کشور در جامعه حقوقی و قضائی کشور و در مسؤولیت‌های مختلف فعال هستند و باید از ظرفیت مهم نیروهای ارزشمند انسانی به بهترین شکل ممکن بهره‌ برد.

بهادری جهرمی بر ضرورت توجه به ارتقای مهارتی و فنی نیروی انسانی نیز تأکید کرد و افزود: وکلا و مشاوران در ارتقای جایگاه جامعه و نقش آفرینی‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی و ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی نقش مستقیمی را ایفا می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار