رئیس جامعه هتلداران استان فارس عنوان کرد:

به خاطر وضعیت اقتصادی سفر از سبد خانواده ها حذف شده است/در هر هواپیما ١٠ صندلی به گردشگران اختصاص داده شود

شیراز(پانا)_ رئیس جامعه هتلداران استان فارس در مراسم تجلیل از برگزیدگان گردشگری با بیان اینکه به خاطر وضعیت اقتصادی،سفر از سبد خانواده ها حذف شده است اضافه کرد :در هر هواپیما ١٠ صندلی به گردشگران اختصاص داده شود تا بتوان یک تور ارزان قیمت برای هموطنانمان ایجاد کنیم.

کد مطلب: ۹۵۸۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
به خاطر وضعیت اقتصادی سفر از سبد خانواده ها حذف شده است/در هر هواپیما ١٠ صندلی به گردشگران اختصاص داده شود

حسن سیادتان ادامه داد: ۵٠ هواپیما در شیراز و ١۵٠ هواپیما در تهران مینشینند که با اختصاص ١٠ صندلی در هر هواپیما به گردشگران پتانسیل خوبی است.

سیادتان بیان داشت: صنعت گردشگردی یک صنعت پویا و صادراتی نامرئی است که باید به آن اهمیت داده شود.

او با تاکید به اینکه باید به صنایع دستی ارج دهیم گفت: مواد اولیه صنایع دستی نایاب و گران قیمت شده است.

رئیس جامعه هتل داران استان فارس با بیان اینکه ١٣۵ مهمانپذیر در استان وجود دارد گفت: غریب به ٣٠ درصد این تعداد مربوط به زمان رضا شاه و ٦٠ درصد آن مربوط به قبل از انقلاب است که نیاز به بازسازی دارند.

سیادتان اظهار داشت: یکی از اتفاق هایی که بعد از سال ها انجام شد تشکیل وزارتخانه سازمان میراث فرهنگی بوده است که امسال این وزارت خانه تشکیل شد.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس نیز با ببان اینکه شاهد رشد قابل ملاحظه ای در تاسیسات و اقامتگاه های گردشگری بوده ایم گفت: بیش از ١٣٧ پروژه گردشگری در سطح استان پیشرفتی در حدود ٣٠ درصد تا ٨٠ درصد با حجم سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و نهصد میلیارد تومان در سطح استان در حال اجراست.

استان فارس دارای ۴۴۴ واحد اقامتی

مصیب امیری بیان داشت: بیش از ۴۴۴واحد اقامتی در استان داریم که انتظار میرود در آینده نزدیک شاهد افزایش آن باشیم.

امیری اضافه کرد: در ٦ ماهه اول سال جاری بیش از ٣ میلیون گردشگر داخلی و ١٩۵ هزار نفر بازدید گردشگر خارجی داشته ایم.

او افزود: همچنین در ٦ ماهه اول سال جاری بیش از ١٨١ مجوز موافقت خصوصی و ٢١ مجوز در جهت ایجاد تحصیلات گردشگری استان در ٦ ماه اول سال صادر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: در حوزه صنایع دستی در سال گذشته شهر آباده در فهرست جهانی صنایع دستی قرار گرفت.

امیری با بیان اینکه در بحث گردشگردی سلامت در استان ظرفیت خوبی وجود دارد گفت: بیش از ٣٠ هزار نفر در ٦ ماه گذشته در بحث گردشگری سلامت به استان فارس مراجعه داشته اند.

او با بیان اینکه در ٦ ماه گذشته بیش از ١٨ هزار نفر عمانی به استان فارس وارد شدند گفت: در حوزه ایجاد زیر ساخت ها تصحیلات خوبی فراهم شده است.

به گفته ی او در جهت حمایت از فعالان حوزه گردشگری تصحیلات خوبی فراهم کرده ایم که میتواند به رشد این صنعت کمک کند.

در انتهای این مراسم از برنامه mr.searcher و پوستر جشنواره مردمی عکس گردشگری شیراز رونمایی و از برگزیدگان گردشگردی استان فارس تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار