معاون وزیر بهداشت: دستورالعمل وقایع ناخواسته به منظور صیانت از حقوق بیماران ارائه شده است

تهران (پانا) - معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که یکی از اقدامات نظارتی مهم ما در بیمارستان‌ها مربوط به گزارش و ثبت وقایع ناخواسته و حوادثی است که نباید در بیمارستان‌ها رخ دهد، گفت دستورالعمل وقایع ناخواسته حیات به منظور صیانت از حقوق بیماران و ارائه خدمات ایمن به آن‌ها فراهم شده و شرایط نسبتاً خوبی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حاکم کرده است.

کد مطلب: ۹۵۸۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر بهداشت: دستورالعمل  وقایع ناخواسته به منظور صیانت از حقوق بیماران ارائه شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، قاسم جان‌بابایی در سفر یک روزه خود به یزد و در کارگاه تحلیل علل ریشه ای وقایع ناخواسته درمانی ضمن بیان این مطلب گفت: ثبت این وقایع همچنین به اصلاح فرآیندها کمک خواهد کرد. ازاین رو باید بر نظارت و ثبت آنها توجه و تاکید زیادی شود.

وی افزود: هدف از اجرای این فرآیند، آموزش کادر درمان به منظور مدیریت هر چه بهتر روند درمان بیمار و ارتباط‌گیری موثر با خانواده بیمار جهت ارائه گزارش سیر درمان بیمار و ایجاد جو روانی مناسب برای همراهان بیمار است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: چنانچه این اقدام در مراکز درمانی سراسر کشور نهادینه شود از ازدحام در اورژانس و بخش‌های بیمارستانی جلوگیری می‌شود و روند درمان و ارائه خدمات به بیمار با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

جان‌بابایی درباره نظام ارجاع الکترونیک در استان یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد جزو دانشگاه‌های پیشرو در طرح نظام ارجاع است. در این استان طرح تکمیل پرونده الکترونیک برای مردم استان اجرایی شده است و کاهش هزینه‌ها، افزایش رضایتمندی بیماران و صرفه جویی در مصرف کاغذ از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح است.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان، اجرای فرآیند الکترونیک شدن خدمات نظام سلامت، استفاده از فرآیندهای بالینی، سطح‌بندی خدمات و نظام ارجاع و مدیریت هر چه بهتر اورژانس بیمارستان‌ها را از جمله مواردی برشمرد که دانشگاه باید اقدامات لازم برای تسریع هر چه بیشتر در اجرای بهتر آنها را فراهم آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار