سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در شورای آموزش و پرورش

کمبود نیروی انسانی چالش اول آموزش و پرورش خوزستان است

اهواز (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به چالش نیروی انسانی در استان، عنوان کرد: ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی استان فاقد استانداردهای لازم است. سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی استان به ۳۲۰ میلیارد ریال اختصاص اعتبار نیاز دارد.

کد مطلب: ۹۵۸۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کمبود نیروی انسانی چالش اول آموزش و پرورش خوزستان است

مهدی رفیعی دهکردی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان با داشتن ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز، ۵۷ هزار معلم و ۱۱ هزار و ۵۵۴ مدرسه رتبه سوم کشور را از لحاظ تعداد آمار دانش آموزی به خود اختصاص داده است.


اودر ادامه با اشاره به تحصیل ۲۷ هزار دانش آموز خوزستانی در مناطق روستایی استان، خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده جهت اختصاص سرویس ایاب و ذهاب برای این دانش آموزان آموزش و پرورش استان نیاز به اختصاص ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با اظهار اینکه کمبود نیروی انسانی به چالش اول آموزش و پرورش خوزستان مبدل شده است؛ توضیح داد: در بحث نیروی انسانی استان خوزستان با روند معمولی جذب نیروی انسانی کمبودهایش برطرف نمیشود وما هر ساله در این استان با ضریب انتقال منفی رو به رو هستیم.
رفیعی ادامه داد: در استان خوزستان ۹۵ مدرسه شبانه روزی دانش اموزان محروم را تحت پوشش خدمات آموزشی و پرورشی خود قرار داده اند. بدهی های زیادی گریبانگیر این مدارس شده است. این مدارس می بایست مورد حمایت وزارتخانه آموزش و پرورش قرار گیرد.
او افزود: در راستای ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان استان لازم است یک مرکز آموزش نیروی انسانی در استان راه اندازی شود. احداث چنین مرکزی می بایست در دستور کار قرار بگیرد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه توضیح داد: وضعیت فنی و حرفه ای و کار دانش استان باید بهبود یابد و سهم این دانش آموزان افزایش پیدا کند و از اعتبارات استانی ۱۰ باب هنرستان به آنها تخصیص دهیم.
رفیعی همچنین با تاکید بر لزوم ارتقای شاخص های رفاهی فرهنگیان خوزستانی، خاطرنشان کرد: احداث و راه اندازی زایرسرا در مشهد مقدس و ایجاد رضایت شغلی در همکاران و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی از راهبردهای مجموعه تعلیم و تربیت استان است.
او اضافه کرد: گردوغبار سیستم های برودتی در استان را تخریب کرده است به طوری که هم اکنون بالغ بر ‌۳۰ هزار کلاس فاقد سیستم برودتی هستند‌.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد: اقدامات خوبی در حوزه نوسازی و بازسازی مدارس استان و بهبود شاخص سرانه فضای آموزشی استان انجام شده است. با این وجود ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی استان استاندارد نیستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار