سند ملی سالمندان، نقطه عطفی برای خدمت به این قشر است

کاشان (پانا) - فرماندار شهرستان کاشان گفت: سند ملی سالمندان، نقطه عطفی برای خدمات رسانی به این قشر است که پوشش خدمات سلامت جسمی و روانی و همچنین رفاه سالمندان در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

کد مطلب: ۹۵۸۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
سند ملی سالمندان، نقطه عطفی برای خدمت  به این قشر است

علی اکبر مرتضایی قهرودی امروز پنجشنبه در دیدار با زوج سالمند نابینا در کاشان، اظهار کرد: دوره سالمندی، گنجینه‌ای از تجربه های یک‌عمر زندگی است و اگر همراه با تندرستی باشد می تواند دوره‌ طلائی یک فرد در خانواده‌ها و جامعه به شمار آید.
وی با بیان اینکه در آموزه های دینی، وجود سالخورده‌ها، موجب برکت و افزایش رحمت خداوند است، افزود: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تکریم سالمندان، تاکید بر ایجاد شرایط لازم برای تامین سلامت و نگهداری آنها است و سالمندان با پشت سرنهادن تلخ و شیرین زندگی اکنون پا به مرحله‌ای گذاشته اند که هیچ چیز به اندازه احترام، محبت و احساس مفید بودن برای او اهمیت ندارد.
مرتضایی با اشاره به اینکه افزایش امید به زندگی ایرانی ها به بالای ۷۰ سال رسیده است، گفت: بسیاری از ناتوانی ها و بیماری هایی که سالمندان را گرفتار می کند، ناشی از نبود مراقبت، رشد و تکامل مناسب در سنین پایین تر است، بنابراین در زندگی باید برای حفظ سلامت در دوران سالمندی، برنامه ریزی شود.
رئیس بهزیستی کاشان نیز در این دیدار گفت: نزدیک به ۳۷ هزار نفر از جمعیت شهرستان در گروه سنی سالمندان قرار دارند.
ام البنین متقی نژاد اظهار کرد: در مراکز شبانه روزی سالمندان، از ۱۰۸ نفر پرستاری می شود که ۵۳ مرد و ۵۵ زن و از این تعداد ۷۳ نفر بومی شهرستان کاشان و ۶۷ نفر نیز بدون سرپرست هستند.
وی با بیان اینکه جمع مبلغ یارانه پرداختی به مراکز نگهداری سالمندان در هر ماه بالغ بر ۸۶۰ میلیون ریال است، گفت: هزینه نگهداری هر سالمند مجهول الهویه و بی سرپرست هشت میلیون و ۵۵۰ هزار ریال و سالمندان دارای سرپرست هفت میلیون ریال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار