تور گردشگری مساجد تاریخی شیراز برگزار می شود / برگزاری چهار نشست تخصصی گردشگری مذهبی

شیراز (پانا) - سرپرست گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی اجتماعی و و ورزشی شهرداری با اشاره به برگزاری چهار نشست تخصصی گردشگری مذهبی گفت: در روز 15 مهر یک تور گردشگری برای بازدید از 10 مسجد تاریخی شیراز در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی، برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۵۸۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تور گردشگری مساجد تاریخی شیراز برگزار می شود / برگزاری چهار نشست تخصصی گردشگری مذهبی

به گزارش اداره ارتباطات، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، علی نیری، از برگزاری چهار نشست تخصصی گردشگری مذهبی به مناسبت تداخل هفته گردشگری با ماه محرم و صفر خبر داد و گفت: این چهار نشست با محوریت گردشگری مذهبی در شیراز ششم تا نهم مهر ماه در مرکز شیراز شناسی با حضور فعالان حوزه گردشگری، دانشجویان این حوزه و عموم مردم برگزار شد.

وی افزود: هدف اصلی این نشست‌های علمی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی شیراز، چه میراث مادی و چه میراث معنوی و ناملموس آن است که در اولین نشست، مسیری در بافت درب شاهزاده که در آن مساجد و امامزاده‌هایی وجود داشت معرفی و بررسی شد و برای حاضران از جنبه‌های مختلف تاریخی، مذهبی و معماری جانمایی و صحبت شد.

نیری با اشاره به نامگذاری شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: محرم از دیدگاه گردشگران دیروزی، محرم از دیدگاه گردشگران امروزی و معرفی آداب و رسوم مردم شیراز در ماه محرم و عزاداری از دیگر موضوعات این نشست‌ها بود.

سرپرست گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی اجتماعی و و ورزشی شهرداری خاطرنشان کرد: متاسفانه در بافت تاریخی همواره آسیب‌هایی وجود داشته اما بطور مثال در محله تاریخی سنگ سیاه، با راه‌اندازی بومگردی‌ها و گالری‌ها شرایط بهبود یافته و امید است که اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نیز ساماندهی انجام شود و شرایط بهبود یابد.

در ادامه محمدرضا احمدی، مدیر مرکز شیراز شناسی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه گردشگری مذهبی در شیراز، افزود: متاسفانه بسیاری از مساجد تاریخی فقط در ساعات نماز، باز هستند و امکان بازدید برای گردشگران وجود ندارد، مسجد تاریخی مشیر که دارای سابقه تاریخی ویژه‌ای است و از آن می‌توان به عنوان مرکز گردشگری مذهبی استفاده کرد متاسفانه مورد کم‌لطفی قرار گرفته و در معرض تخریب قرار دارد.

مدیر مرکز شیرازشناسی عنوان کرد: مسجد عتیق مرمت شده و دارای تاریخ شفاهی قوی و قدمت هزار ساله است اما به دلیل عدم تبلیغات، ناشناخته است و گردشگران کمی از آن مطلع هستند، باید تبلیغات شهری بیشتر در این زمینه فعالیت کند و بیلبورد هایی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ناشناخته مانند مسجد مشیر در نظر گرفته شود.

احمدی خبر داد: در روز 15 مهر یک تور گردشگری برای بازدید از 10 مسجد تاریخی برگزار می شود که البته هفت مسجد از این مساجد بسته است که در حال رایزنی با اوقاف برای بازگشایی آنها در تاریخ مورد نظر هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار