در گفت‌وگو با پانا

جعفرزاده: کشور زمانی درست می‌شود که انتقادات مردم زیرزمینی نشود

ایجاد اتحاد در کشور به معنی تک‌صدایی نیست

تهران (پانا) – عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی معتقد است که تنها راه پیشرفت نظام جمهوری اسلامی اتکا به داخل و مردم است بنابراین نباید به گونه‌ای عمل کرد که انتقادات مردم زیرزمینی شود.

کد مطلب: ۹۵۸۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
جعفرزاده: کشور زمانی درست می‌شود که انتقادات مردم زیرزمینی نشود

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برخی اظهارات مطرح شده از سوی برخی از صاحب‌منصبان درباره برخورد با مخالفان ضمن رد این گفته‌ها اظهار کرد: «به کسانی که به نحوه اجرای حاکمیت نقد دارند باید فرصت بیان انتقاداتشان داده شود تا حرف آن‌ها شنیده شود. کشور زمانی درست می‌شود که انتقادات حرف‌ها و دردودل‌ها در گلوها خفه نشود یا به اصطلاح زیرزمینی نشود.»

او ادامه داد: «اگر انتقادات را زیرزمینی کردیم آن زمان است که سر از شبکه‌های خارجی در می‌آورد. باید تمام تلاش خود را بکنیم که جامعه را به سمت بیان آزادانه انتقادات و مشکلات ببریم. مردم باید بتوانند مطالب و حرف‌های خود را به صراحت بیان کنند؛ بنابراین نباید مردم را بترسانیم.»

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی خاطرنشان کرد: «اینکه با منتقدان برخورد کنیم و مدام آنان را محاکمه کنیم، اقدام خوبی محسوب نمی‌شود.»

قضات در زمینه جرم سیاسی احساسی عمل می‌کنند

این نماینده اعتدالگرای قوه‌مقننه در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر لزوم توجه به قانون جرم سیاسی از سوی مسئولان قوه‌قضائیه و اجرای آن خاطرنشان کرد: «جرائم سیاسی همیشه میزان محکومیت کمتری در قیاس با سایر جرائم دارند. در حقوق اساسی می‌گویند که مرتکب جرم سیاسی باتوجه به اینکه برای منفعت شخصی خودش اقدامی انجام نداده است و به تصور خودش حتی اگر غلط هم باشد، می‌خواست به نفع جمع عمل کند، نباید او را طوری مجازات کرد که با فردی که برای منفعت شخص خودش کاری انجام داده است، محاکمه کرد. این رویکرد باید در کشور به رویه تبدیل شود.»

جعفرزاده ایمن‌آبادی یادآور شد: «متاسفانه برخی از قضات ما در زمینه جرائم سیاسی و در قبال این نوع از متهمان، احساسی عمل می‌کنند.»

نماینده رشت در بخش دیگری از اظهارات خود با یادآوری وضع کنونی جمهوری اسلامی گفت: «ما در وضع هستیم که تنها راه نجاتمان داخل کشور است. اگر در داخل اتحاد و همدلی و دوستی باشد پیشرفت خواهیم کرد ولی اگر هرچیزی غیر از این باشد، دچار مشکل خواهیم شد.»

او افزود: «کسانی که بر طبل نفاق می‌کوبند کشور را دچار چنددستگی می‌کنند. این افراد قطعا دوست‌دار نظام و انقلاب نیستند وگرنه فرد دوست‌دار نظام و انقلاب همه را زیر چتر بزرگ رهبری جمع می‌کند.»

نتوانستیم سرمایه‌های ایران را حفظ کنیم

عضو فراکسیون مستقلان ولایی بار دیگر با تاکید بر لزوم بیان انتقادات از سوی مردم خاطرنشان کرد: «اتحاد به معنی تک‌صدایی نیست ولی باید در مجموع در کشور وفاق وجود داشته باشد. در کشور درباره برخی مسائل همدلی وجود دارد ولی اگر قرار باشد در برخی بخش‌ها افراط و زیاده‌روی شود دیگر کسی برای انقلاب و نظام باقی نمی‌ماند.»

این نماینده اعتدالگرای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: «شما بروید و تاریخ انقلاب را بخوانید. ببینید چه وزرا و چه روسای‌جمهوری داشته‌ایم. تک تک این افراد چه کسانی که به قول برخی به انحراف کشیده شدند و چه کسانی که به انحطاط کشیده شدند، سرمایه‌های این کشور بودند.»

جعفرزاده ایمن‌آبادی متذکر شد: «وظیفه ما به عنوان مسئول این بود که تک‌تک این افراد را حفظ کنیم ولی نتوانستیم این کار را انجام دهیم. این حفظ نکردن هم صرفا مربوط به جنبه‌های سیاسی نیست بلکه زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد.»

او همچنین تصریح کرد: «ما حفظ مسئولان را فقط در حفاظت امنیتی دیدیم ولی صیانت از آنان هرگز در دستور کار ما نبود. این ایراد ماست که امروز زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات در کشور شده است. نباید این روند را درباره مردم هم ادامه دهیم. مردم باید حرف و نقدشان را با صدای بلند بگویند و نباید مردم را بترسانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار