معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی : کمیته قیمت‌گذاری محصول عناب امسال برای نخستین بار در استان برگزارشد

بیرجند (پانا) ـ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت : کمیته قیمت‌گذاری محصول عناب امسال برای نخستین بار در استان برگزار شد و قیمت پایه نیز انتخاب شده که در صورت نهایی شدن اعلام خواهد شد.

کد مطلب: ۹۵۸۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی  : کمیته قیمت‌گذاری محصول عناب امسال برای نخستین بار در استان  برگزارشد

مهدی عصمتی‌پور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران، گفت: کمیته قیمت‌گذاری محصول عناب امسال برای نخستین بار در استان برگزار شد و قیمت پایه نیز انتخاب شده که در صورت نهایی شدن اعلام خواهد شد.

او افزود: با توجه به نوسانات بازار در سال‌های اخیر قیمت عناب روند رو به رشدی داشت اما افزایش آن ملموس نبوده است لذا این موضوع به دغدغه‌ای برای عناب‌کاران استان تبدیل شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از مشکلات محصول عناب این است که نوسان قیمت فراوانی دارد و هر کیلوگرم عناب با کیفیت‌های مختلف حدود ۱۰ برابر شاید اختلاف قیمت داشته باشد لذا دلالان از این موقعیت سوء استفاده می‌کنند.

غلامرضا قربانی مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان‌جنوبی نیز در این خصوص اظهار کرد: پیگیری‌ها از وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه محصولات استراتژیک و مهم استان در سبد خرید حمایتی قرار گیرد در حال انجام است اما هنوز به نتیجه مطلوب به ویژه در زمینه عناب نرسیده است.

او عنوان کرد: برای خرید تضمینی یا حمایتی محصول عناب بایستی منابعی در اختیار استان قرار بگیرد تا با ورود تعاونی‌ها به خرید این محصول، بازار را به تعادل رسانه و دست واسطه‌گران و دلالان را از این محصول حذف کنیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: بازار محصول عناب هیچوقت دچار تنش نشده است لذا تعاونی‌ها زمانی به خرید محصولی اقدام می‌کنند که قیمت محصول از قیمت اصلی و تعادلی پایین‌تر رفته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار