استاندار خوزستان: آموزش و پرورش محور اصلی توسعه در استان است

در ۲ سال گذشته ۳۴۰۰ دانش‌آموز بازمانده‌از‌تحصیل به کلاس درس بازگردانده شدند

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان در آیین افتتاح همزمان 254 پروژه آموزشی در استان خوزستان گفت : در طول چند سال گذشته آموزش و پرورش به عنوان یکی از محورهای اصلی در توسعه استان در نظر گرفته شد.

کد مطلب: ۹۵۸۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خوزستان: آموزش و پرورش محور اصلی توسعه در استان است

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان صبح امروز در این آیین که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از ۸۶۰ کلاس درس امروز به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در طول چند سال گذشته با قرار دادن آموزش و پرورش به عنوان یکی از محور های اصلی در توسعه استان، توانستیم کمبودهای اساسی آموزش و پرورش را در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برطرف کنیم .

اوبا بیان اینکه هر سال تعداد کلاس‌های بیشتری در استان خوزستان مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود : در سال ۹۷، ۵۲۰ کلاس درس ، در سال ۹۶ ، ۳۱۵ کلاس درس و در سال ۹۵ ، ۲۱۷ کلاس درس در استان خوزستان افتتاح شد.

استاندار خوزستان ، اعتبار نوسازی مدارس خوزستان در سال ۹۵ را ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد : در سال ۹۶ این اعتبار به ۱۲۵ میلیارد تومان و در سال ۹۷ به ۱۷۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

شریعتی با عنوان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها، بخش عمده ای از مدارس کانکسی برچیده خواهد شد، عنوان کرد : برچیدن همه مدارس کانکسی در استان را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دنبال خواهیم کرد.

او توجه به دانش‌آموزان بازمانده‌از‌تحصیل را از دیگر برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش استان دانست و تصریح کرد: دو سال پیش ۱۱۰۰ دانش آموز و در سال گذشته ۲۳۰۰ دانش آموز بازمانده‌از‌تحصیل به کلاس درس بازگردانده شدند.

استاندار خوزستان با اشاره به اجرای طرح جوانه‌ها (بورس تحصیلی دانش‌آموزان کم‌بضاعت) عنوان کرد : بیش از ۱۳۰۰ دانش‌آموز کم‌بضاعت در این طرح بورس تحصیلی شدند .

استاندار خوزستان با اشاره به وقع سیلاب اخیر در استان گفت: به همت مردم استان خوزستان و دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح این سیلاب کنترل و به سیل همدلی و مهربانی تبدیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار