معاون قضایی نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری:

یک‌چهارم آرای هیئت‌های تخلفات اداری آموزش و پرورش در دیوان عدالت نقض می‌شود

ارومیه (پانا) - معاون قضایی نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری کشور تاکید رای صادره از سوی هیئت‌های تخلف اداری باید مستدل و مستند باشد.

کد مطلب: ۹۵۸۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
یک‌چهارم آرای هیئت‌های تخلفات اداری آموزش و پرورش در دیوان عدالت نقض می‌شود

غلامرضا مولابیگی در چهاردهمین گردهمایى اعضاى هیئت‌هاى بدوى و تجدید نظر رسیدگی به تخلفات ادارى آموزش و پرورش سراسر کشور در ارومیه افزود: در سال 97، تعداد 695 فقره پرونده اعتراض به آرای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش و از ابتدای سال 98 تا کنون 258 فقره پرونده اعتراض به این آرا به دیوان عدالت اداری کشور واصل شده است.

مولابیگی خاطر نشان کرد: پرونده‌های رسیدگی‌شده حکایت از این دارد که در حدود یک‌چهارم آرای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش در دیوان عدالت اداری کشور نقض می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: عمده علل نقض احکام هیئت‌های تخلف اداری شامل عدم تناسب بین حکم و تخلف، عدم رعایت مقررات شکلی، عدم توجیه رای صادره و مستدل و مستند نبودن است.

وی با تاکید بر اینکه باید رای صادره از سوی هیئت‌های تخلف اداری مستدل باشد؛ افزود: تعداد زیادی از آرا نقض شده رای هیئت‌های تخلف اداری از سوی دیوان عدالت اداری به دلیل مستدل و مستند نبودن است.

مولابیگی گفت: باید شایسته‌گزینی، رعایت مصالح و اقتضات اداری در موضوع عزل و نصب‌های مدیران حرفه‌ای و عملیاتی در نظر گرفته شود و از برخورد سلیقه‌ای خودداری شود.

در ادامه این گردهمایی، معاون قضایی نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری کشور به سوالات اعضای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار