افتتاح دبستان 12 کلاسه پسرانه حضرت ابوالفضل در مهریز

یزد (پانا) - دبستان 12 کلاسه پسرانه حضرت ابوالفضل در مهریز با حضور مسئولین افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۵۸۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح دبستان 12 کلاسه پسرانه حضرت ابوالفضل در مهریز

یک واحد آموزشی ابتدایی با ۱۲ کلاس درس با حضور رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل،مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد، مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری،مدیر کل نوسازی مدارس استان،فرماندار مهریزو جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.

"سعید پرویزی" مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد در این مراسم با بیان اینکه این مدرسه با همکاری وزارت امور خارجه و اداره کل اتباع خارجه وزارت کشور تأسیس شده است خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه اتباع خارجی شاهد افزایش نشاط اجتماعی در بین این افراد باشیم و تلاش ما این است که فرزندان بیشتری از اتباع از نعمت تحصیل بهره مند شوند.

فرماندار مهریز نیز در این مراسم گفت : با تخصیص اعتبار لازم این مرکز آموزشی فرهنگی برای رشد دانش آموزان ایرانی و اتباع تأسیس شد.

"رضا زارعزاده" مهریزی افزود : ما پیرو مکتبی هستیم که با خواندن و نوشتن آغاز شده است و در این مکتب، علم آموزی اهمیت بسیاری دارد و در احادیث و روایات به آن اشاره شده است. اطلبوالعلم من المهد الی الحد یا در شعر شاعران و فرهیختگان ایران زمین آمده است توانا بود هر که دانا بود.

وی با بیان اینکه دانایی سر منشأ توانایی است بیان کرد : امروز باید با بهره مندی از دانش و بینش و به کارگیری نیروی انسانی متخصص و توانمند، آینده ایران اسلامی را بسازیم و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری پیرامون محروم نشدن کودکان اتباع از بهداشت و تحصیل، آینده افغانستان نیز به نیروهای متخصص نیاز دارد.

فرماندار مهریز افزود : حدود 3 میلیون نفر اتباع افغانستانی در کشور ایران هستند امیدوار هستیم روزی که این پناهندگان به کشور خود باز می گردند به پشتوانه تحصیل و تخصصی که در ایران کسب کردند به آبادانی کشور خود بپردازند. بنابراین در این راستا هزینه ها، سرمایه گذاری مفید و مؤثری برای آینده ایران و افغانستان است.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز ضمن خوشامدگویی به مدعوین، از افتتاح این مدرسه پسرانه که یکی از نیازهای شهرستان بود ابراز خوشحالی کرد و گفت: دبستان پسرانه 5 کلاسه حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان مهریز از محل اعتبارات کمیساریای سازمان ملل و با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان یزد و در مساحتی قریب به 5 هزار متر مربع و یک هزار و 7 مترمربع زیربنا ساخته شده است.

سید کاظم حسینی المدواری اظهار کرد: 125 نفر دانش آموز که 23 نفر آنها از اتباع افغانستان هستند در این مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی افزود: در شهرستان مهریز، 700 دانش آموز اتباع خارجی مشغول به تحصیل هستند که طی دو سال گذشته این تعداد دو برابر شده است و الحمدالله با تأکیدات رهبری مبنی بر حمایت از این کودکان، تعصبات مذهبی اهل تسنن و تشیع در کشور به یک همنوایی رسیده است.

قرائت دکلمه توسط دانش آموز افغانستانی، اجرای سرود توسط گروه سرود رهپویان حرم و بازدید از کلاس ها توسط مسئولین از جمله برنامه های اجراء شده در این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار