مدیر کل آموزش و پرورش استان: 164 روستا در آذربایجان شرقی یک تا 4 دانش آموز دارد

۳۰۰۰ تیم ورزشی در المپیاد درون مدرسه ای استان فعالیت دارند

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: وزیر محترم آموزش و پرورش به موضوع پوشش تحصیلی صد درصدی تاکید داردند و در استان آذربایجان شرقی نیز در حال حاضر 164 روستا یک تا 4 دانش آموز دارد و ما امکانات آموزشی را برای آن ها فراهم کرده ایم.

کد مطلب: ۹۵۸۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان:  164 روستا در آذربایجان شرقی یک تا 4 دانش آموز دارد

جعفر پاشایی در جمع خبرنگاران در خصوص کمبود نیروی انسانی و نحوه تامین نیروهای جدید در آموزش و پرورش استان گفت: امسال 3 هزار فرهنگی در استان بازنشسته و از سیستم آموزش و پرورش خارج می شوند که برای جایگزینی این نیروهای بازنشسته، 1200 نفر از محل دانشگاه فرهنگیان جذب شده اند.

وی ادامه داد: برابر قانون مصوب مجلس نیز 1700 نفر هم از محل جذب نیروهای سواد آموزی و حق التدریس به کارگیری شده اند که جمعا 2900 نفر هستند و همچنین با مجوز وزارت 150 نفر از فرهنگیان بازنشسته امسال در دستکاه تعلیم و تربیت استان خدمت خواهند کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه در خصوص اهمیت برنامه های پرورشی در مدارس گفت: امسال در ساماندهی نیروی انسانی تنها حوزه ای که خط قرمز ما بود معاون و مربی پرورشی مدارس بودند به طوریکه از سایر معاونان از جمله اجرایی و آموزشی در مدارس کم شد ولی معاونان پرورشی همچنان در این سنگر مشغول خدمت هستند.

در ادامه بیان کرد: امسال 780 هزار نوآموز و دانش آموز در 8 هزار و 200مدرسه که شامل 24 هزار کلاس درس فیزیکی و 33 هزار کلاس دایر است، مشغول تحصیل هستند.

پاشایی گفت: خوشبختانه در استان، کلاس کاه گلی نداریم ولی مدارس کانکسی وجود دارد و همچنین در هیچ یک از مدارس استان برای گرمایش از بخاری چکه ای استفاده نمی شود و بخاری نفتی و گازی استاندارد استفاده می شود.

وی در ادامه گفت: با شهرداری تبریز همکاری و تعامل خوبی داریم و امسال 40 روز مانده به بازگشایی مدارس، شهردار تبریز پروژه مهر را به شهرداران مناطق 10 گانه ابلاغ کردند و شهرداران مناطق شهرداران مدارس نیز هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: برنامه های خوبی در راستای همکاری با شهرداری در حال اجرا است که آموزش حقوق شهروندی نمونه ای از این برنامه هاست و یک مجموعه بزرگ ورزشی به نام دهکده ورزش دانش آموزی با تجهیزات کامل در استان با همکاری شهرداری و شورای شهر در حال احداث است.

پاشایی با بیان این که پوشش تحصیلی 100 درصدی یک از شاخص های موفقیت آموزش و پرورش است، گفت: وزیر محترم آموزش و پرورش به این موضوع تاکید داردند و در استان آذربایجان شرقی نیز در حال حاضر 164 روستا یک تا 4 دانش آموز دارد و ما امکانات آموزشی را برای آن ها فراهم کرده ایم.

وی با اشاره به موفقیت تیم فوتسال دانش آموزی استان در رقابت های آسیایی گفت: برنامه های خوبی در حوزه ورزش دانش آموزی در استان اجرا می شود به طوری که از بابت اجرای طرح المپیاد ورزش درون مدرسه ای 3 هزار تیم ورزشی در استان ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار