معاون آموزش و پرورش مازندران: کمبود نیروی متخصص و ناهم­سویی والدین با نظام تعلیم و تربیت از چالش‌های تربیت کودکان است

ساری (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران کمبود سرمایه و نیروی متخصص، عدم هم­سویی والدین با نظام تعلیم و تربیت، تناقض بین وقایع مدرسه و محیط خانه، خانواده و اجتماع را از جمله چالش‌های موجود در تربیت کودکان برشمرد.

کد مطلب: ۹۵۸۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش و پرورش مازندران: کمبود نیروی متخصص و ناهم­سویی والدین با نظام تعلیم و تربیت از چالش‌های تربیت کودکان است

سید عیسی میرشفیعی در آستانه هفته ملی کودک، با بیان اینکه مدرسه همگام با آموزش و پرورش، آفرینندگی دارد و پرورش آفرینندگی نیز دارای اصولی است، تشخیص استعدادها، احترام به افکار و عقاید و طرح پرسش‌ها و فعالیت‌های برانگیزاننده و محرک که منجر به تفکر و نو آوری می شود را از اصول آن برشمرد.

او افزود: «مدرسه با بسترسازی مهارت­‌های خلاقانه­‌ی فعالیت‌ها به صورت بازی که به صورت عینی و مستقیم به دانش آموزان داده می‌شود، باعث شکوفایی استعدادها می‌شوند، زیرا کودکان به طور طبیعی با شنیدن اصطلاح بازی شور، شوق و انگیزه بیشتری برای یادگیری از خود نشان می‌دهند.»

میرشفیعی با اشاره به اهمیت نقش مدارس در پرورش خلاقیت دانش‌آموزان، گفت: «مدرسه با مهارت تغییر و تحول محیط، باعث تحریک استعداد و ایجاد خلاقیت می‌شود و با ایجاد تفکر مثبت به بهبود روابط با دیگران کمک می­‌کند.»

میرشفیعی:
مدرسه با ایجاد مهارت کسب تجربه، غنی‌ترین راه ایده‌یابی را برای دانش‌آموزان مهیا می­‌کند.

به گفته او مدرسه با تشویق دانش‌آموزان ایده‌­یابی را در دانش آموزان پرورش می‌دهد، با فراهم آوردن شرایطی به ایجاد مهارت درک درست مساله کمک می‌کند و فرصت لازم را به دانش‌آموزان برای دستیابی به راه حل‌های دیگر نیز می‌­آموزد. همچنین مدرسه با ایجاد مهارت کسب تجربه، غنی‌ترین راه برای ایده‌یابی را برای دانش آموزان مهیا می­‌کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران درباره چالش های پیش رو در تربیت شایسته کودکان گفت: «کمبود سرمایه و نیروی متخصص، عدم هم­سویی والدین با نظام تعلیم و تربیت، تناقض بین وقایع مدرسه و محیط خانه، خانواده و اجتماع، عدم مدیریت صحیح بر فضای مجازی و فناوری‌های نوین و عدم وجود نشاط و شادابی در بین مدارس و خانواده از جمله چالش‌های پیش رو در تربیت شایسته کودکان به شمار می‌­آید.»

او ضمن تاکید بر لزوم نهادینه‌سازی هویت ایرانی- اسلامی در کودکان ادامه داد: «کودکان مهمترین و ارزشمندترین سرمایه کشور محسوب می­شوند و سرمایه‌­گذاری برای این عزیزان از سرمایه­‌گذاری­های دیگر، برای آینده کشور سودمندتر است. برای نهادینه‌سازی هویت ایرانی-اسلامی در بین دانش آموزان، مدارس با برگزاری جشنواره های مختلف همچون جشنواره غذای سالم، جشنواره بازی های بومی و محلی با لباسهای محلی، جشن شالیزار، جشن قرآن مخصوص پایه اولی ها، برگزاری برنامه های مختلف ملی و مذهبی در مراسم صبحگاه به این امر مهم مبادرت می‌ورزند.»

میرشفیعی در پایان با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت کودکان برای جامعه تأکید کرد که باید به استناد سند تحول بنیادین همه نهادها در تربیت نسلی تاثیرگذار، نقش آفرینی کنند. در این بین صدا و سیما، نهادهای فرهنگی، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و خانواده‌ها هر کدام سهمی به سزا دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار