رخشانی‌مهر: احداث بیش از 130 هزار کلاس درس در کشور از برکات مجمع خیرین مدرسه‌ساز است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد که ساخت 30 درصد مدارس کشور در قالب بیش از 130 هزار کلاس درس در کشور از برکات مجمع خیرین مدرسه‌ساز است.

کد مطلب: ۹۵۸۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: احداث بیش از 130 هزار کلاس درس در کشور از برکات مجمع خیرین مدرسه‌ساز است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مهرالله رخشانی‌مهر روز پنج شنبه 11 مهرماه 98 در آیین بهره برداری از 254 فضای آموزشی در قالب 860 کلاس درس که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش در استانداری خوزستان برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم دکتر حافظی، بنیان‌گذار جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: نهالی که ایشان در کشور کاشت هم اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده است.

او افزود: ساخت 30 درصد مدارس کشور در قالب بیش از 130 هزار کلاس درس، ساخت 50 درصد کلاس‌های درس طی سال‌های 96 و 96 و ساخت 30 درصد کلاس‌های درس در سال 98 از برکات مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کشور است.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه تعهدات خیران طی سال‌های 96 تا 98 رشد چشمگیری داشته است، گفت: این تعهدات در سال 1396 800 میلیارد تومان ، در سال 1397 یک هزار و 200 میلیارد تومان و در سال 1398 به یک هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

او خاطرنشان کرد: البته در کنار خیرین دولت هم تلاش کرده است که سهم خود را در امر مدرسه‌سازی و پروژه‌های مشارکتی خیران به درستی به انجام برساند. صد درصد پروژه‌های مشارکتی در سال 1396 و 110 درصد این پروژه‌ها در سال 1397 و صد درصد آن طی سال 1398 تا کنون تخصیص یافته که جا دارد از همکارانمان در سازمان برنامه و بودجه کشور تشکر کنم.

رخشانی‌مهر بیان کرد: هیئت مدیره جدید خیران مدرسه ساز با عزمی راسخ در صدد است مشکلات مدارس تخریبی کشور را حل کند.

به گفته او، علی رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته امروز 30 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی هستند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: بیشتر کلاس‌های تخریبی به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان و سیستان و بلوچستان قرار دارند و بیشترین کلاس‌های نیازمند مقاوم‌سازی نیز در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس و خوزستان واقع شده است.

رخشانی‌مهر افزود: میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور 5/2 مترمربع است در حالی که قبل از انقلاب این عدد فقط 1/5 مترمربع بود ولی باید اعلام کنم که استان‌های البرز، سیستان و بلوچستان، البرز، آذربایجان غربی، تهران و قم از این نظر زیر خط میانگین قرار دارند و استان خوزستان با سرانه 4/83 مترمربعی هم زیر خط میانگین قرار دارد.

او با اشاره به اینکه برای افزایش این سرانه در خوزستان تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، گفت: در سال 1395 از محل اعتبارات ملی فقط 8 میلیارد تومان در سه طرح اصلی به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد و این عدد در سال 96 به 18 میلیارد تومان و در سال 97 به 107 میلیارد تومان و در 98 به 105 میلیارد تومان رسید.

او تصریح کرد: تعهدات خیرین در استان خوزستان در سال 95 ، 87 میلیارد تومان ، در سال 96، 98 میلیارد تومان ، در سال 97 ، 130 میلیارد تومان و در سال 98 ، 155 میلیارد تومان بوده است.

رخشانی مهر این کشور را جزو کشورهای حادثه خیز دنیا دانست و گفت: در اثر وقوع زلزله مدارس این کشور با آسیب‌های زیادی رو‌به‌رو شد. البته ساختمان مدارس از نظر شرایط اولیه دارای ایمنی مطلوبی هستند.

او در این حال به وقوع سیل در استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: بر اثر پدیده سیل 113 مدرسه در استان خوزستان آسیب دید که 76 مدرسه نیازمند تعمیر اساسی و 35 مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی پیدا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار