فرماندار اسلامشهر:ترغیب و تشویق افراد بیسواد جهت حضور در کلاسهای سواد آموزی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

اسلامشهر(پانا) - فرماندار اسلامشهر بر ضرورت اجرای برنامه های جهادی جهت کاهش نرخ بیسوادی در شهرستان تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۸۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهر:ترغیب و تشویق افراد بیسواد جهت حضور در کلاسهای سواد آموزی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در جلسه شورای راهبردی نهضت سواد آموزی اسلامشهر اظهار داشت: براساس سرشماری سال ۹۵ بیش از نوددرصد ساکنان شهرستان اسلامشهر باسواد هستند وچهل و هشت هزار و پانصد نفر از جمعیت بالای شش سال اسلامشهر بیسواد هستند که پنجاه و هفتدرصد این جمعیت را زنان و چهل و سه را مردان تشکیل می دهند.

او در ادامه با بیان اینکه فرهنگ پذیری یکی ازمشکلات ساختاری سواد آموزی است، گفت: ترغیب و تشویق افراد بیسواد جهت حضور در کلاسهای سواد آموزی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که باید مراکز علمی و پژوهشی شهرستان در این زمینه مشارکت بالایی داشته باشند.

فرماندار اسلامشهر ادامه داد: ائمه جمعه و جماعات، سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد و اداره فرهنگ و ارشاد نیز می توانند در ترویج فرهنگ سواد آموزی در شهرستان نقش موثری ایفا کنند.

مرسلپور تصریح کرد: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان نیز باید افراد بیسواد تحت پوشش خود را به فرمانداری معرفی کنند تا برنامه ریزیهای لازم جهت حضور افراد متقاضی در کلاسهای سوادآموزی انجام شود.

رئیس شورای راهبردی نهضت سواد آموزی شهرستان خواستار شناسائی افراد بیسواد در سطح روستاهای شهرستان توسط دهیاریها شد و گفت: مسئولیت نهضت سوادآموزی در سطح بخش ها بر عهده بخشداران خواهد بود و نهضت سواد آموزی نیز بعنوان مجری فعالیت خواهد کرد.

او بر ضرورت برگزاری مداوم و مستمر جلسات شورای راهبردی نهضت سواد آموزی تاکیدو بیان داشت: آموزش و پرورش نیز می تواند با شناسایی والدین بیسواد زمینه را جهت حضور آنان در کلاسهای سواد آموزی فراهم سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار