مشارکت اولیا با مدرسه هم حق اولیا و هم وظیفه آنها است

مشهد(پانا)- رئیس انجمن اداره اولیا مربیان اموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نظارت بر همکاری اولیا نیز همانند نظارت بر عملکرد دبیران ضروری است .

کد مطلب: ۹۵۸۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت اولیا با مدرسه هم حق اولیا و هم وظیفه آنها  است

محمود قراول درباره هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: این برنامه از 24مهر اغاز می شود و تا 30مهر ادامه دارد و برنامه متمرکز ان در سطح مشهد با حضور کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت برگزار می شود.

وی ادامه داد: یکی از چشم اندازهای ما برای هفته پیوند اولیا و مربیان برگزاری نمایشگاهی است که توانمندی ها و دستاور های انجمن اولیا مربیان را به نمایش خواهد گذاشت. ضمن اینکه به موجب روزشماری که از وزارت برای ما اعلام شده و شعارهایی که تعیین شده ادارات باید برنامه هایی را به تناسب شعار همان روز تدارک ببینند .

قراول در مورد پیوند مدرسه و خانواده افزود: هدف ما تربیت دانش اموزان تمام ساحتی ست و این مهم بدون همکاری اولیا و مربیان اتفاق نخواهد افتاد، ضمن اینکه ما برای نهادینه شدن فرهنگ زیبای اسلامی ایرانی در ذهن و دل دانش اموزان نیازمند این پیوند هستیم و نباید فراموش کنیم که خانواده سالم بدون وجود مدرسه سالم و مدرسه سالم بدون وجود خانواده سالم مثمر ثمر نخواهد بود به همین دلیل این باید در ذهن اولیا نهادینه شود که مشارکت با مدرسه بار خاطر انها نیست و یار خاطر انهاست.

وی افزود: مدارس بیش تر از کمک های مالی نیازمند همدلی و کمک های انسانی و مهارتی اولیا هستند زیرا تربیت دانش اموز تنها وظیفه اموزش و پرورش نیست و این مسئله همکاری همه جانبه والدین را میطلبد ؛همان طور که در سند تحول بنیادین عنوان شده مشارکت اولیا در مدارس هم حق اولیا و هم وظیفه انان است .به همان مقدار که ما روی عملکرد دبیران حساس هستیم و دلیل کوتاهی یا غیبت انان را جویا میشویم باید نسبت به اولیا نیز همین رویکرد را داشته باشیم زیرا تاثیر والدین رو دانش اموز بیشتر از تاثیر معلم نباشد کمتر نیست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار