تلاش برای حاکمیت تفکر ، اندیشه و ساخت جامعه ی قرآنی

شیراز(پانا) _معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس معتقد است که اگر ما در مسر قرآن حرکت کنیم و هر کدام به اندازه وسعمان برای حاکم کردن تفکر و اندیشه قرانی زمینه را فراهم خودمان نیز گام برداریم جامعه ما تبدیل به جامعه ای قرآنی خواهد شد که در آن جامعه همه چیز عالی و کامل و زیبا خواهد بود.

کد مطلب: ۹۵۸۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای حاکمیت تفکر ، اندیشه و ساخت جامعه ی قرآنی

جهانبخش بانشی در آیین تقدیر از 500 دانش آموز برگزیده طرح ملی بشارت در استان فارس، با اشاره به حضور شکوهمند منسجم و یکپارچه دانش آموزان استان در برنامه پایانی طرح بشارت خطاب به دانش آموزان گفت: طرح بشارت به بهترین شکل ممکن سال گذشته توسط وزارت آموزش و پرورش شروع شده و در استانهای مختلف به اجرا در آمده است تا دانش آموزان عزیز با شور و شوق در این طرح شرکت کرده و آیه های قرآنی را حفظ کنند و مفاهیم قرآنی در دل و جانشان بنشیند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ،با بیان اینکه طرح بشارت زمینه را برای اینکه ما یک جامعه قرآنی داشته باشیم فراهم می کند،گفت: این طرح در واقع کار بسیار ارزنده ای بود که بشارت دهنده جامعه قرآنی خواهد بود و زمینه را برای اینکه جامعه ما بوی عطر قرآن بدهد و به سمت عمل به آیات و مفاهیم الهی پیش برود را برای ما فراه می سازد.

بانشی با بیان اینکه طرح بشارت مژده موفقیت و مزین شدن شما به اخلاق الهی و اخلاق اسلامی را خواهد داد، گفت: وقتی که قرآن می خوانیم قطعا به سمت عمل به قرآن کریم حرکت می کنیم و عمل کردن به مفاهیم قرآن کریم راه را برای سعادتمندی و عزت مندی و پیروزی و موفقیت هموار می کند لذا طرح بشارت مژده سعادتمندی را به شما دانش آموزان می دهد .

وی تاکید نمود: اگر ما در مسر قرآن حرکت کنیم و هر کدام به اندازه وسعمان برای حاکم کردن تفکر و اندیشه قرانی زمینه را فراهم خودمان نیز گام برداریم جامعه ما تبدیل به جامعه ای قرآنی خواهد شد که در آن جامعه همه چیز عالی و کامل و زیبا خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان قرانی باید در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی پیشرو و در مدرسه خانه و جامعه خود مبلغ قرآن باشند و در این مسیر گام بردارند چرا که حرکت شما فضا را قرآنی خواهد کرد.

وی یادآور شد: در استان فارس سال گذشته قریب به یکصد و هشتاد هزار دانش آموز در طرح بشارت شرکت کردند که جمعیت بسیار بالایی است و این نشان دهنده اشتیاق جامعه به مفاهیم قرآنی و الهی است .

بانشی افزود: از این تعداد 3 هزار نفر به مرحله نهایی راه یافته و منتخب شده اند که امروز شاهد تقدیر از این عزیزان با حضور دکتر باقری معاون اداره کل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش هستیم.

وی گفت: 180 هزار دانش آموز و جمعیت قابل توجهی از این دانش آموزان عزیز موفق شدند به شکل کامل به همه اهدافی که در طرح بشارت و حفظ جزء 30 قرآن بود دست یابند. اینها آمدند و سعی کردند تا آیات قرآنی را حفظ کنند و کاری کنند روح قرآن ، فکر قرآن ، مرام قرآن و اندیشه قرآنی بر فضای مدارس ما حاکم شود و چقدر این کار زیبا و دلنشین است.

بانشی اظهار امیدواری نمود: امسال هم با اشتیاق در این مسیر قدم بردارید و حضور داشته باشید و تلاش کنید تا سایر دانش آموزان عزیزی هم که موفق نشدند در برنامه طرح بشارت شرکت کنند و زمینه برای اینکه همه دانش آموزان استان فارس مبلغان طرح بشارت باشند و حافظان قرآن کریم باشند فراهم شود.

دانش آموزان عزیز گلهای خوشبو و معطر تعلیم و تربیت می توانند فضا را در جامعه ما الهی بکنند و کمک کنند اگر مشکل یا ایرادی وجود دارد برطرف شود واین هدف طرح بشارت است که دانش آموزان ما حضور مستمر و مداوم در همه فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار