نشست تخصصی حماسه و ایثار و زنان ایثارگر از نگاه دوربین و قلم؛

معصومه ابتکار: وظیفه ما تلاش برای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است

تهران (پانا) - معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر‌ضرورت انتقال مفاهیم و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع‌ مقدس به نسل جوان تاکیدکرد و گفت: باید به نسل جوان حق داد که پرسشگر باشند و باید این نسل را به مفاهیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وصل کنیم.

کد مطلب: ۹۵۸۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
معصومه ابتکار: وظیفه ما تلاش برای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، معصومه ابتکار روز چهارشنبه در نشست تخصصی حماسه و ایثار و زنان ایثارگر از نگاه دوربین و قلم که با حضور هنرمندان، نویسندگان و شاعران دفاع مقدس انجام شد، با بیان اینکه برخی گمان می کردند که با اقدامات مکانیکی، بخشنامه ای و حتی انضباطی می توان مباحث فرهنگی را از نسلی به نسل دیگر و بین جوامع منتقل کرد، تصریح کرد: بر مبنای دستورات دینی و قرآنی ماهیت اینگونه مباحث، فرهنگی و فکری است.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: طبعا می توان با هنر و روش های هنرمندانه ،با زاویه دیدی عاشقانه به این اهداف رسید.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ضرورت ارتباط با نسل جوان در جامعه را خاطر نشان و ادامه داد: یکی از محورهای فعالیت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید بر گفت و گوی ملی خانواده و گفت و گوی بین نسلی است تا مهارت های ارتباطی درون خانواده و گفت و گو برای انتقال تجربیات افزایش یابد و در نهایت این تجربه از خانواده به جامعه گسترش یابد.

دکتر ابتکار در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت ماه صفر و اربعین حسینی و تقارن این ماه با ایام دفاع مقدس، گفت: ایثار و فداکاری، سرمایه و قلب تپنده ای است که خون تازه در رگ های کشور جاری می سازد و در سختی ها از خاطرات و یاد دفاع مقدس روحیه بگیریم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به دشواری های انتقال پیام عظیم، معنوی و ماندگار شهدا از طریق دوربین و قلم، افزود:بسیاری از خلاقان آثار هنری معتقدند که نمی توان به طور کامل حق مطلب را در برابر شهدا، جانبازان و ایثارگران ادا کرد چراکه انعکاس عظمت شهدا و ایثارگران کاری دشوار و سخت است.

دکتر ابتکار با بیان اینکه وظیفه کسانی که به این آرمان ها پایبند هستند، روایتگری آن دوران در قالب فیلم، هنر و قلم است، تاکید کرد: مهم ترین وظیفه ما تلاش برای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است که ثمره و جلوه خون شهدا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار