همه‌چیز درباره فصل چهارم «سرگذشت ندیمه»

تهران (پانا) - تا امروز سه فصل از سریال «سرگذشت ندیمه» پخش شد و طرفداران مشتاق این مجموعه در انتظار تماشای ادامه ماجراهای زنان سرخ‌پوش کشور گلیلیاد، خبرهای مربوط به فصل جدید را پیگیری می‌کنند.

کد مطلب: ۹۵۸۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
همه‌چیز درباره فصل چهارم «سرگذشت ندیمه»

به گزارش اکسپرس، سازندگان درام دیستوپیایی (1) «سرگذشت ندیمه»، در پایان موفقیت‌آمیز فصل سوم، که تابستان امسال از شبکه هولو پخش شد، از تولید فصل چهارم این سریال خبر دادند؛ آنچه درباره فصل جدید این سریال می‌دانیم اطلاعاتی پراکنده درباره زمان پخش فصل چهارم، عوامل صحنه، تریلر و خط داستانی این فصل است که همه آنها را در این گزارش می‌خوانید.

طرفداران «سرگذشت ندیمه» (The Handmaid's Tale) در قسمت پایانی فصل سوم دیدند که زندگی «جون آزبورن» (با بازی الیزابت ماس) بعد از اقدام تهورآمیزش در فراری دادن 52 کودک گیلیادی به کانادا به خطر افتاده است. فصل سوم با صحنه تیرخوردن «جون» و فرود موفقیت‌آمیز هواپیمای حامل بچه‌ها در کشور کانادا به پایان رسید.

زمان پخش فصل چهارم

زمان پخش فصل جدید سریال هنوز رسما اعلام نشده است. سه فصل پیشین، از سال 2017 ، به فاصله یک سال پخش شده و بر این روال اواسط سال 2020 باید منتظر فصل چهارم باشیم؛ اما «ویندی هالمن مارتین» یکی از تدوینگران سریال در گفت‌وگویی با مجله «مِی دِی» گفته است که تولید فصل چهارم تا ماه مارس 2020 آغاز نمی‌شود. این خبر می‌تواند به معنای آن باشد که ساخت سریال تا اواخر سال 2020 به طول خواهد انجامید.

چه بازیگرانی در فصل چهارم نقش‌آفرینی می‌کنند

هنوز خبر تازه‌ای درباره عوامل صحنه در فصل چهارم «سرگذشت ندیمه» منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود بازیگران نقش‌های اصلی همگی در این فصل نیز حضور داشته باشند که شامل الیزابت ماس (جون آزبورن)، جوزف فاینز (فرمانده واترفورد)، ایوان استراهافسکی (سرینا جوی)، الکسیز بلدل (امیلی)، آن داد (عمه لیدیا) و مکس مینگلا (نیک بلین) خواهد بود.

ماجراهایی که در فصل چهارم خواهیم دید

داستان فصل سوم در حالی به پایان رسید که شخصیت اصلی داستان (جون) در تکاپوی فراری دادن کودکان گیلیادی مورد اصابت گلوله قرار گرفت. 52 کودک با موفقیت از گیلیاد به کانادا فرار کردند و احتمالا در فصل جدید شاهد ادامه ماجرای فرار خواهیم بود. سرینا نیز در پایان فصل سوم در کانادا بازداشت شد و قطعا این موضوع بر سرنوشت او در فصل جدید تاثیر خواهد داشت.

MGM و شبکه هولو (Hulu) همچنین از ساخت سریال دیگری از کتاب جدید «مارگارت اتوود» خالق داستان «سرگذشت ندیمه» خبر دادند که این سریال جدید «شواهد» (Testaments) نام دارد.

بروس میلر سازنده سریال The Handmaid's Tale در مصاحبه‌ای با «ای نیوز» اشاره‌های گذرایی به عواقب احتمالی‌ای که در انتظار جون آزبورن در فصل چهارم سریال خواهد بود داشته است. او گفت: «تصور کنید حتی اگر یک بچه از گیلیاد فرار کند، تبدیل به واقعه‌ای بین‌المللی می‌شود. از نظر گیلیاد این بچه‌ها از خانه‌های‌شان ربوده شده‌اند؛ پس واکنش آنها مانند سایر کشورها در شرایط مشابه خواهد بود، البته با شدت بیشتر؛ چون داستان ما در دنیایی می‌گذرد که بچه‌ها در آن خیلی کمیاب هستند. پس آیا عواقبی جز تیرخوردن در انتظار «جون» خواهد بود؟ قطعا!!»

تا امروز تریلری برای فصل چهارم سریال منتشر نشده چون فیلمبرداری این فصل هنوز آغاز نشده است.

صفحه رسمی The Handmaid's Tale در توییتر کلیپی از فصل سوم سریال منتشر کرد که در آن «جون» با لبخندی آشوبگرانه نشان داده می‌شود. همراه با کلیپ این جمله توییت شده است: «مبارزان! شما موفق شدید! «Praise be» (الحمدلله) (خدا را شکر)! فصل چهارم «سرگذشت ندیمه» در راه است.»

توضیح مترجم: کلمه Praise be یکی از کلمات کلیدی دنیای گیلیاد است که افراد به مثابه جمله دعایی در مواجهه با یکدیگر ردوبدل می‌کنند.

(1). دیستوپیا (dystopia) متضاد کلمه «اوتوپیا» یا «آرمانشهر»؛ این کلمه به «ویران‌شهر» و «مدینه فاسده» هم ترجمه شده است، ولی به علت نارایج بودن این واژه‌ها، در ترجمه از اصل کلمه دیستوپیا استفاده شده است.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار