قرائتی: دوستانی را برگزینید که اهل نماز باشند و به پدر و مادرشان خدمت کند

شهرری ( پانا) - رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مراسم افتتاحیه برنامه درس‌هایی از قرآن گفت:  قانون و دین‌هایی که بشر ارائه می دهد کامل نیست ولی دین الهی بی نقص است و هرگز کهنه نمی شود و تغییر نمی کند.

کد مطلب: ۹۵۸۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
قرائتی: دوستانی را برگزینید که اهل نماز باشند و به پدر و مادرشان خدمت کند

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبد العظیم حسنی (ع) و در سخنانی اظهار کرد: انسان برای انتخاب‌های خود راه‌های متفاوتی دارد که هیچ کدام از این راه ها جز راهی که دین به ما معرفی می کند درست نیست.کثرت دلیل بر حقانیت نیست و همان طور که تک تک افراد اشتباه می کنند پس جمع هم می تواند اشتباه کند.

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه با اشاره به ویژگی‌های انتخاب دوست در قرآن گفت: دوستانی را برگزینید که اهل نماز باشند و به پدر و مادرشان خدمت کند زیرا نماز برای تشکر از خداوند است و کسی که از خدا به خاطر نعماتش سپاسگزاری کند قطعا دوست خوبی است و اگر در ستایش و سپاس از خدا کاهلی کند و قدر والدینش را نداد و زحماتشان را نادیده بگیرد قطعا نمی‌تواند پاسخ زحمات دوستش را هم دهد پس دوست خوبی هم نمی‌تواند باشد.

حجت الاسلام قرائتی بیان داشت: قانون و دین هایی که بشر ارائه می دهد کامل نیست ولی دین الهی بی نقص است و هرگز کهنه نمی شود و تغییر نمی کند اما دین های ساخته بشر همواره در حال تغییر و تحول است بنابراین قوانین بشری کامل نیست.

در این مراسم همچنین از دانش‌آموزان مناطق مختلف آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های استان که در بیست و هفتمین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن و برنامه مروجان قرآنی حائز رتبه برتر شده بودند، قدردانی شد.

/خبرنگار:نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار