جشن عاطفه‌ها برگرفته از یک اصل بزرگ اسلامی و شیعی است

یزد (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) تمام عمر خود را صرف خدمت به نیازمندان می‌کردند گفت: جشن عاطفه‌ها برگرفته از یک اصل بزرگ اسلامی و شیعی است.

کد مطلب: ۹۵۸۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
جشن عاطفه‌ها برگرفته از یک اصل بزرگ اسلامی و شیعی است

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در مراسم جشن عاطفه‌ها یزد با اشاره به اینکه استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف شوم خود، توطئه‌های فرهنگی مختلفی طرح‌ریزی می‌کند اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که باید در ارتباط با جوانان به آن توجه داشت، بحث معرفی الگوهای مناسب شخصیتی برای آنها است.
وی تصریح کرد: ما در اسلام کامل‌ترین الگوهای شخصیتی را برای همه افراد داریم که اگر در مسیر آنها حرکت کنیم، قطعا از تمام بلایا و آسیب‌ها به دور می‌مانیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه در هر عرصه‌ای اگر افراط و تفریط وجود داشته باشد، مشکلات و مسائل حواشی آن زیاد می‌شود گفت: فضای مجازی دارای مزایا و معایبی است که باید حتما به صورت مناسب از آن استفاده کنیم.
ناصری یزدی ادامه داد: برخی از افراد جامعه به ویژه جوانان زمان بسیار زیادی از روز خود را به جای آنکه صرف درس خواندن و مطالعه و تحقیق کنند در فضای مجازی می‌گذرانند.
امام جمعه یزد با بیان اینکه احساس مسئولیت موضوع دیگری است که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم گفت: هر یک از ما نسبت به وظایفی که بر دوشمان قرار گرفته چه کوچک و چه بزرگ باید احساس مسئولیت داشته باشیم و با تمام توان برای آن تلاش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برخی افراد هستند که حتی اگر یک ساعت از روزشان به بطالت بگذرد مدام به خود ایراد می‌گیرند که چرا برنامه ریزی دقیق نکردند و این یک ساعت از دستشان رفت.
نماینده ولی فقیه در استان یزد به جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و افزود: این روحیه نوع دوستی و خدمت به جامعه یک اخلاق بزرگ اسلامی است که در جامعه شیعی ما وجود دارد.
ناصری یزدی منشا این روحیه در تشیع را ائمه اطهار(ع) دانست و ادامه داد: شیعه به واسطه داشتن الگوهایی همچون امام علی(ع) و امام سجاد(ع) دارد که تمام عمر خود را صرف خدمت به نیازمندان و کمک به آنها کردند.
مرحله مدرسه‌ای جشن عاطفه‌های امسال یزد در 1500 مدرسه سطح استان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار