تکریم و معارفه مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد

یزد (پانا) - "حجت الاسلام حاج شیخ عباس زارع" به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان معرفی شد.

کد مطلب: ۹۵۸۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تکریم و معارفه مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "سیدمنصور میرمرادی" معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیران کل ستادی، "‌احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان و مدیران استان در سالن همایش‌های اداره کل منابع طبیعی استان برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم گفت: مجموعه مدیران ارشد استان نسبت به جامعه ایثارگری و ‌حل مسائل و مشکلات آنها باورمند هستند و همه باید در این راستا تلاش کنیم.
"‌محمدعلی طالبی" با اشاره به اینکه تاکنون شرایطی بهتر از زمان موجود برای تعامل در مسیر خدمت به ایثارگران در استان نداشته ایم، افزود: اگر شرایط کشور اقتضا کند قطعاً کارهایی را می‌توانیم انجام دهیم که برای جامعه ایثارگری مفید باشد.
وی ‌ادامه داد: مسئله‌ای که روی آن تاکید دارم ارتقای منزلت، شأن و جایگاه جامعه ایثارگری است که این موضوع فقط ‌شامل مسائل اقتصادی و معیشت نیست بلکه باید به منزلت اجتماعی و فرهنگی این عزیزان نیز توجه شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: یکی از راه‌ها برای ارتقای منزلت اجتماعی جامعه ایثارگری استان، ایجاد زمینه مشارکت آنها در همه عرصه ها در سطح جامعه است.
"طالبی" خاطرنشان کرد: جامعه ایثارگری استان هنوز هم حاضرند به مانند گذشته و دوران دفاع مقدس، برای حل مشکلات و مسائل کشور و استان از هر نظر تمام تلاش خود را به کار گیرند.
استاندار یزد گفت: اگر فضا در مجموعه بنیاد شهید فراهم شود، کسی خود را جدای از دیگری نبیند و همه در درون یک سنگر و برای یک هدف واحد تلاش کنند، همگرایی و تناسب خوبی بین جامعه ایثارگری و نهادهای حاکمیتی در این حوزه به وجود می آید.
‌وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران با مشکلات و محدودیت‌های زیادی مواجه است اما ظرفیت‌های بسیار خوب و منابع مهمی نیز در این حوزه موجود است که می‌توان استفاده مطلوب‌تری از آن داشت و رویکردها را بر اساس این اولویت‌ها تنظیم و نسبت به آسیب‌های اجتماعی که جامعه ایثارگری با آن روبه‌رو است، بی‌توجه نبود.
عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه "دچار شدن خانواده ایثارگر کشور به حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی دردآور و غیرقابل تحمل است"، ‌افزود: در حوزه اشتغال این آمادگی را داریم که همه ظرفیت‌ها را در استان به کار گیریم تا به صورت کارشناسی به برنامه‌های این حوزه توجه شود و نهادهای مسئول به کمک بیایند تا بحث اشتغال ایثارگران و فرزندانشان برایمان در استان مسئله نباشد و در یک بازه زمانی این موضوع را مرتفع سازیم.
"طالبی" با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ‌در جامعه، خاطرنشان کرد: متاسفانه به این مسئله شعاری نگاه می‌شود و در عمل کاری صورت نمی‌گیرد و نباید نگاه اداری به آن داشت و شرایطی فراهم شود که ایثارگران در این خصوص وارد شوند و اقدامات اثربخشی داشته باشند.
استاندار یزد گفت: این نکته را جفا در حق شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان، ‌جانبازان و آزادگان می‌دانم که وقت ‌و هزینه بیت‌المال را صرف برنامه‌هایی کنیم که با آنها شعاری برخورد می‌شود و اثربخشی لازم را ندارد، بلکه باید با برنامه ریزی صحیح در عرصه عمل وارد شویم و مشارکت جامعه ایثارگری را جلب کنیم و به عنوان مثال طرح های معتمدین معین و مجلس ایثارگران طرح هایی بود که می‌توانست بسیار تحول‌آفرین باشد اما در کشور به دست فراموشی سپرده شد.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های خوبی که وجود دارد و طراحان ‌آن، اندیشه ورزانه چنین برنامه هایی را ریخته‌اند، در عرصه عمل به خوبی استفاده کنیم و مشارکت جامعه ایثارگری را در همین طرح‌ها و برنامه‌ها و در موضوعات مختلف به کار گیریم تا بتوانیم خدمتی شایسته و ماندگار را به خانواده معظم شهدا و جامعه ایثارگری استان ارائه دهیم.
گفتنی است در این مراسم "حجت الاسلام والمسلمین عباس زارع" به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان معرفی شد و از تلاشها و زحمات "احمد ابراهیمی" مدیرکل سابق این نهاد با اهداء لوح تقدیر، تجلیل گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار