مدیر کل آموزش و پرورش زنجان در نشست تخصصی با مدیران مدارس متوسطه دخترانه استان زنجان:

در مواجهه با پدیده های اجتماعی با آگاهی و رویکرد همدلانه وارد شویم

زنجان (پانا) - نشست تخصصی مدیران مدارس متوسطه دخترانه نواحی ١ و٢ زنجان،با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان،معاون آموزش متوسطه ،مشاور اجرایی مدیر کل،مسئول امور بانوان اداره کل و جمعی از مدیران مدارس متوسطه دخترانه استان در سالن شهید تجلی اداره کل برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۵۸۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
در مواجهه با پدیده های اجتماعی با آگاهی و رویکرد همدلانه وارد شویم

ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان،ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای تمامی ارکان تعلیم و تربیت و تبریک ایام گفت: پیامبر گرامی اسلام در مورد بانوان و دختران تعابیر ارزشمندی به کار برده است و آنان را امانتی الهی میداند، محبت بسیار زیاد نسبت به دخترشان حضرت زهرا سلام الله علیها و همسرگرامیشان حضرت خدیجه کبری (ص) عملا الگوهایی ارزشمند برای سایر مردم شدند.

رفیعی در ادامه، ضمن تشکر از تمامی مدیران مدارس بابت بازگشایی شکوهمند مدارس استان، تصریح کرد: اثرگزار‌ترین عنصر مدیریتی در سیستم تعلیم و تربیت مدیران مدارس هستند و این تعارف نیست و از منظری دیگر جان آموزش و پرورش،معلمان عزیز هستند که حیات تعلیم و تربیت به وجودشان وابسته است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره بر این نکته که تغییری درحوزه مسائل اجتماعی همواره در حال رخ دادن است، اظهار داشت:ضرورت دارد آگاه و تیزبین باشیم و در کنار برخی پدیده های اجتماعی ساده عبور نکنیم.

وی افزود: در مورد آموزش عمیق و پایدار زبان ارعاب و نصیحت کلامی جایی ندارد و باید در مواجهه با پدیده های اجتماعی با آگاهی و رویکرد همدلانه وارد شویم.

رفیعی با تاکید بر تشکیل حلقه های بهبود کیفیت بیان داشت: در این حلقه ها،هر کس با هر تخصصی که دارد وارد شده و با نگاه راهبردی در مورد مسائل اظهار نظر کنند.

وی گفت: مثلث زمان اصرار دارد که در گذشته زندگی کنیم اما لازم است با تغییر در نگرش و رفتار و تجدید نظر در روش ها به فکر آینده باشیم.

این مقام مسئول؛تفکر سیستمی، مهارت رهبری، اخلاق حرفه ای، تعالی و بهبود، ارتباط موثر، توانمند سازی، مدیریت بر مبنای عملکرد،یادگیری مستمر و تصمیم گیری به موقع را از جمله شایستگی های ضروری مدیران عنوان کرد و گفت؛ یک مدیر ضرورت دارد این مدل ها و شایستگی ها را داشته باشد تا بتواند اثر عمیق در سازمان داشته باشند.

شایان ذکر است: در این نشست صمیمی،نمایندگان مدیران به بیان نظرات،دغدغه ها و دیدگاه های خود در زمینه تربیت صحیح و چالش های پیش رو دانش آموزان دختر و نحوه عبور از این چالش ها،پرداختند؛ارتقای آگاهی دانش آموزان در حوزه های مختلف،حقوق شهروندی،آشنایی دانش آموزان با مهارت های زندگی، لزوم همسویی مدرسه و جامعه ،فرهنگ سازی در رابطه با فضای مجازی و انگیزه بخشی برای پیشرفت، از جمله موارد مطرح شده توسط نماینده مدیران در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار