همایش محبت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در تبریز برگزار شد

تبریز (پانا) - همایش محبت به ساحت مقدس اهل بیت (ع)  صبح امروز در دبیرستان دخترانه زهرا مردانی آذر تبریز با هدف" جلب مشارکت های مردمی در بازسازی عتبات عالیات" برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۷۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش محبت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در تبریز برگزار شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این مراسم بعد از گرامیداشت فرا رسیدن اربعین حسینی از طراحی و چاپ 35 هزار برگ دلنوشته با همکاری ستاد عتبات عالیات برای دانش‌آموزان ابتدایی، متوسطه اول و دوم جهت نوشتن دلنوشته های دانش آموزان به اهل بیت(ع) و توزیع آن در بین دانش آموزان سراسر استان خبر داد و از آغاز جمع آوری نذورات در بین دانش آموزان از اول ماه صفر برای کمک‌رسانی به بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد.
طاهر علمی گفت: ‌رسالت آموزش و پرورش، احیا انسان ها ست و وظیفه آن، هدایت، حمایت و نظارت بر دانش آموزان است. آموزش و پرورش، خالق است و مسئول خلق نیروی کارآمد، آگاه و متعهد و بابصیر است.
وی ادامه داد: نگاه آموزش و پرورش نگاهش به افق آینده و تمدن ساز ی اسلامی است. همه‌ی نهادها نقشی در تربیت دارند اما نقش آموزش و پرورش، بنیادی و اساسی است ؛ زیرا آموزش و پرورش با عقل و روح انسان کار دارد. اگر نقش آموزش و پرورش در جامعه کمرنگ شود، مردم و جامعه شکست خواهند خورد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: آموزش و پرورش سندی به نام سند تحول بنیادین را داراست و در آن به حیات طیبه اشاره شده است؛ حیات طیبه به این معنا نیست که تنها قبولی های کنکور مورد توجه قرار گیرد بلکه به خیلی از گروه های دانش آموزی که در برنامه های پرورشی موفقیتی کسب میکنند نیز توجه شود مثل حفظ قرآن و یا مثل کمک رسانی دانش آموزان به فقرا از جیب پولز خودشان و معنای این نوع موفقیت نشان دهنده رشد عقلانیت و تغییر رفتار در دانش آموزان در اثر فعالیت مدارس است.
در ادامه همایش، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان به سخنی از امام حسین(ع) اشاره کرده و در تفسیر آن بیان کرد: اگر آموزش و پرورش بتوانند دل و فطرت پاک انسان را به ارزش ها سوق دهند، این کارارزشمند است.
فقیه، ضمن تشکر از ستاد عتبات عالیات و ادارات آموزش و پرورش استان جهت تدارک مسابقات و برنامه های متنوع جهت کمک به بازسازی عتبات عالیات، این کار را باعث مشارکت دانش‌آموزان و خانواده های آنها در امر بازسازی عتبات عالیات دانست.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: علت جنگ دشمنان با ایران در گذشته، ضعف دفاعی بود و امروز این خصومت به علت قوت و توانمندی جمهوری اسلامی می‌باشد.
وی ادامه داد: ایجاد مسابقاتی مانند محبت به اهل بیت(ع) برای آشنایی بیشتر با اهل بیت و جمع آوری نذورات مردمی جهت بازسازی حرم امامان معصومین (ع) است و شرکت در مسابقه بالطبع اطلاعات دانش‌آموزان و خانواده های آنان را در مورد اهل بیت (ع) بیشتر می کند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان نیز در این مراسم گفت: در طول تاریخ مردم برای سفر به شهرهای زیارتی با مشکلات عدیده ای مواجه بودند ولی امروز به برکت خون شهدا و از بین رفتن رژیم بعثی عراق امکان تردد آسان به شهرهای مذهبی عراق و مشارکت در بازسازی قبور ائمه اطهار (ع) به وجود آمده است.
حق بیگی بیان کرد: از سال 1384 بازسازی حرم های اهل بیت (ع) در عراق شروع شد و ستاد بازسازی عتبات عالیات به نمایندگی از مردم ایران این کار را به عهده گرفته است و در حال حاضر 170 پروژه عمرانی در عتبات عالیات به اتمام است؛ از جمله صحن حضرت فاطمه الزهرا (س) در نجف در جوار حرم حضرت امیر المومنین (ع) با 220 هزار متر مربع زیر بنا که زیبا ترین صحن دنیا در بین مکان های مذهبی می باشد و ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا 165 هزار متر مربع زیر بنا شروع شده است.
وی ادامه داد: حرم امام هادی(ع) که به دست تروریست ها تخریب شده بود؛ بازسازی شده است.
حق بیگی تصریح کرد: امروز 75 درصد از مهندسین و تکنسین های مشغول در طرح های عمرانی عتبات عالیات اهل آذربایجان هستند.
وی اعلام کرد: هم اکنون 25 موکب از طرف تبریز در کربلا، نجف، مسیر کربلا تا نجف، مرز خسروی و مرز شلمچه دایر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار