مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی: علاقه‌مند به برگزاری نمایشگاه‌هایی هستیم که منجر به ورود تکنولوژی شود

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران می‌گوید علاقه‌مندی به برگزاری نمایشگاه‌هایی است که منجر به ورود تکنولوژی و کالاهای سرمایه‌گذاری به کشور شود.

کد مطلب: ۹۵۷۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی: علاقه‌مند به برگزاری نمایشگاه‌هایی هستیم که منجر به ورود تکنولوژی شود

بهمن حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در نشستی با اشاره به انعقاد قراردادی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: براساس این تفاهمنامه برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در نمایشگاه‌های داخلی یارانه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: براین اساس با برگزاری هر نمایشگاهی سالنی به منظور حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها متناسب با موضوع آن نمایشگاه در نظر گرفته شده است تا با معرفی توانمندی نخبگان زمینه برای استفاده از توانایی شرکت‌های داخلی فراهم شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: یارانه مذکور به شرکت‌های دانش بنیان که به ما از سوی معاونت ریاست جمهوری از طریق سایت مخصوص به این کار معرفی می‌شوند، تعلق می‌گیرد و شرکت‌های استارتاپ‌ی هم از طریق مراکز رشد معرفی می‌شود.

آغاز به کار مجدد گمرک در نمایشگاه بین‌المللی

حسین‌زاده با اشاره به آغاز بکار گمرک در نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: در سال‌های گذشته گمرک در نمایشگاه غیر فعال بود اما اخیرا با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران مجددا گمرک نمایشگاه فعالیت خود را آغاز کرد و با آغاز این فعالیت امکان ورود و خروج و ترخیص کالاهای سرمایه‌ای شرکت‌های خارجی که برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی به ایران می‌آید آسان‌تر شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با اشاره به اجرای طرح ریجستری در نمایشگاه گفت: با آغاز این طرح مراجعه کننده به سایت مربوطه می‌توانند از تمامی اطلاعات نمایشگاه‌های برگزار شده در طول یک سال مطلع شوند.

حسین‌زاده از استراتژی وزارت صنعت معدن و تجارت برای حضور در بازارهای هدف صادراتی کشورهای همسایه خبر داد و گفت: بر این اساس وزارت صنعت معدن و تجارت در حوزه تجارت خارجی و صادرات متمرکز بر حضور در بازار کشورهای همسایه به علاوه چین شده که در این راستا ما نیز برگزاری نمایشگاه های اختصاصی جمهوری اسلامی ایران را به منظور معرفی کالاهای ایرانی در دستور کار قرار داده ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دسترسی به بازار منطقه با جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری که دارای مرزهای آبی و خاکی متعدد است، توسعه صادرات را در اولویت قرار داده که اولین گام آن معرفی کالاهای صادراتی ایران است، بر این اساس فضا اکنون برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی باز است و می توانیم با معرفی کالاهای خود، بازارگشایی لازم را در این حوزه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه رشد بالغ بر ۲۱ درصدی پیش بینی شده که بر این اساس باید سیاستگذاری‌های لازم برای معرفی کالاهای ایرانی انجام شود، این در شرایطی است که باید زمینه را برای حضور کالاهای ایرانی در بازارهای دنیا فراهم کنیم.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مروری بر نوع فعالیت کشورهای پیشرفته برای حضور در بازارهای هدف صادراتی خود نشان می‌دهد که بیشترین تمرکز بر روی برگزاری نمایشگاه‌های خارجی به صورت هدفمند است که بر این اساس ایران نیز باید به صورت متمرکز در این حوزه کار نماید.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر قرار است برخی کالاهای خاص ایرانی از جمله زعفران و خشکبار به بازارهای کشورهای مختلف و از جمله اروپا راه یابد، باید صادرکنندگان کالاهای ایرانی بیشترین حضور را در نمایشگاه‌های مرتبط تجربه کنند، ضمن اینکه توسعه حضور در کشورهای دوست و مشترک المنافع نیز می تواند به رونق صادرات ایران کمک کند.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه ساخت داخل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره و خاطرنشان کرد: امسال که سال رونق تولید است تمام تمرکز ما بر برگزاری نمایشگاه های تقاضامحور بوده تا بتوانیم در رونق تولید و حمایت از ساخت داخل گام های عملیاتی برداریم، ضمن اینکه تجربه برگزاری این نمایشگاه نشان داد که می توان نیاز وارداتی به بسیاری از کالاهای موردنیاز کشور را با ساخت داخل برآورده کرد و از خروج ارز نیز جلوگیری نمود.

حسین‌زاده همچنین از برنامه‌ریزی جدی ایران برای حضور در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی خبر داد و گفت: ۲۵ میلیون نفر از این نمایشگاه که به مدت شش ماه در دبی برگزار خواهد شد، بازدید خواهند کرد که در آنجا فرصتی برای معرفی ظرفیت های اقتصادی، پتانسیل های فرهنگی و تولیدی کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگا‌ه‌‌های بین‌المللی ایران خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه ها خط مقدم توسعه صادرات در فضای تجارت فرامرزی است و به همین دلیل ما سه استراتژی را در نظر گرفته ایم به نحوی که حضور در نمایشگاه های خارجی، برگزاری نمایشگاه های داخلی و توسعه فعالیت های نمایشگاهی با تمرکز بر کشورهای همسایه در دستور کار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار