معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران: سوادآموزی را باید به سوادآموزی اقتصاد مولد تبدیل کنیم

تهران (پانا) - مراسم گشایش مرکز یادگیری محلی غیر دولتی شهید باهنر ملارد با حضور فرماندار ملارد ،معاون سوادآموزی ومشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و مدیر پژوهش و تولید کتب درسی سازمان نهضت آموزش نهضت سواد آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۷۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران: سوادآموزی را باید به سوادآموزی اقتصاد مولد تبدیل کنیم

اصلانی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در این رابطه اظهار داشت: نگرش به سوادآموزی امروزه در جهان تغییر کرده و سطح سواد آموزی از خواندن و نوشتن تنها و صرف بالاتر رفته است .

او در ادامه مراکز یادگیری محلی را متمم نگرش جدید به سوادآموزی دانست و افزود: برای بهینه‌تر کردن سطح زندگی باید در کنار سوادآموزی ،مهارت‌هایی نیز به سواد آموزان نیز آموخته شود تا با فراگیری آموزش‌های خواندن و نوشتن ،مهارت‌های زندگی را نیز فرا بگیرند.

اصلانی با اشاره به اینکه سوادآموزی را باید به سوادآموزی اقتصاد مولد تبدیل کنیم،تاکید کرد: کسانی که در این مراکز تحصیلات علمی کسب می‌کنند باید بتوانند به اقتصاد خانه خانواده کمک کنند و سواد آموزی باید از چهارچوب بخش کتاب‌ها خارج شود و به مهارت‌آموزی نزدیک‌تر گردد .

این مقام مسئول کمک به پیشرفت در زمینه های فرهنگی ،اقتصادی و اجتماعی ،ایجاد فرصت‌های برابر برای بازماندگان از آموزش و توسعه و ترویج فرهنگ مشارکت را از اهداف مهم مراکز یادگیری محلی غیردولتی دانست.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تصریح کرد :کمک به بهبود زندگی مردم از طریق آموزش مهارتهای زندگی،متناسب‌سازی و کاربردی کردن آموزش با نیازهای واقعی مخاطبان، تسهیل دسترسی مخاطبین به سواد آموزشی و مکتوب و بومی سازی و محلی کردن فعالیتهای سواد آموزی از جمله مهم ترین افراد اهداف افتتاح این مراکز می باشد و اداره ‌کل آموزش ‌و پرورش شهرستان‌های استان تهران در رسیدن به این اهداف تلاشهای گسترده ای را برای خود ترسیم نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار