از شروع تا پایان طرح دریا؛

47 نفر در دریای مازندران غرق شدند

ساری (پانا) - مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که از شروع تا پایان طرح دریا 47 نفر در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشت.

کد مطلب: ۹۵۷۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
47 نفر در دریای مازندران غرق شدند

علی عباسی با اشاره به اینکه تعداد 44 نفر از غرق شدگان مرد و ما بقی زن هستند، گفت: 85 درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند .

به گفته او در این مدت شهرستان های محمود آباد با 10 ، بابلسر و نوشهر هر کدام با 9 ، رامسر و عباس آباد هر کدام با 7 مورد به ترتیب بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی و شهرهای ساری ، تنکابن ،جویبار گزارشی از غرق شدگی به ثبت نرسید.

همچنین بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی از کل موارد غرق‌شدگی در چهار ماهه (خرداد ، تیر ، مرداد ، شهریور) امسال، 31 نفر در محدوده خارج طرح و 10 نفر بخش خصوصی ، 4 نفر منطقه غیر قابل پوشش و 2 نفر هم داخل طرح جان باخته‌اند.

بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با 18 ، شهریور با 14 ، تیر با 12 و خرداد با 3 مورد به ثبت رسید.

بررسی ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 21 تا 30 سال با 17نفر و کمترین غرقی بالای 61 با 3 غرقی هستند.

عباسی ضمن تاکید بر اینکه بیشتر این افراد با وجود توصیه ها و هشدارهای مکرر، محدوده های ایمن سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند در خصوص افرایش نیافتن آمار غرق شدگان گفت: بدون شک اطلاع رسانی و پیگیری های به موقع اصحاب رسانه اعم از صداو سیما ، خبرگزاری ها و رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارایه راهکارهای مناسب مسئولین استانی، استانداری، فرمانداری، شهرداری و.... در افزایش نیافتن این آمار مثمر ثمربود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار