اجرای طرح سفیران پژوهش در آموزشگاه های استان سمنان

تدبیری برای رونق پژوهش در مدارس

سمنان (پانا) - معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد: سفیران پژوهش؛ حلقه مفقوده بین کارشناسان پژوهش ادارات و مدارس است.

کد مطلب: ۹۵۷۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تدبیری برای رونق پژوهش در مدارس

مهدی حزب الهی در خصوص اجرای طرح سفیران پژوهش در مدارس گفت: به منظور اجرایی و عملی ساختن زیر نظام پژوهش در آموزش وپرورش، در گام نخست نیاز به عواملی است که بتواند این مهم را در مدارس برنامه ریزی و پیگیری نماید. لذا گروه تحقیق وپژوهش آموزش وپرورش استان با تأکید بر ترویج تفکر و فرهنگ پژوهش در بین دانش آموزان و فرهنگیان، تلاش دارد تا این مهم از مدارس شروع و پایه های آن توسط معلمان استحکام یابد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان در ادامه افزود: طرح آزمایشی «سفیران پژوهش» برای امسال در مدارس سه شهرستان مهدیشهر، سرخه و آرادان به منظور گسترش و بسترسازی امر تحقیق و پژوهش در مدارسی که دارای ظرفیت لازم هستند تدوین و آماده اجرا نموده تا شاهد شکوفایی استعداد ها و توانایی های بالقوه مدیران، معلمان و دانش آموزان در حوزه های علمی و پژوهشی باشیم.

گفتنی است؛ سفیر پژوهش به معلمی گفته می شود که وظیفه پیگیری، ساماندهی، آموزش و ترویج و اجرای فعالیت های پژوهشی را در مدرسه برعهده خواهد داشت و با هماهنگی و زیر نظر کارشناس تحقیقات ادارات آموزش و پرورش شهرستان فعالیت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار