مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

شهادت باورکردنی ترین فریاد عاشقانه در گنبد روزگار است

سمنان (پانا) – مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه دفاع مقدس به ما و شما آموخت که شهادت باورکردنی ترین فریاد عاشقانه در گنبد روزگار است، گفت: کسی به سمت شهادت حرکت می کند که به قله عشق و به قله ارتباط خود با خدای متعال رسیده باشد.

کد مطلب: ۹۵۷۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
شهادت باورکردنی ترین فریاد عاشقانه در گنبد روزگار است

محمد دستورانی در طی برنامه مشترک کارگروه نوجوان و جوان آموزش و پرورش استان سمنان با همکاری پارک موزه دفاع مقدس استان، اداره کل کتابخانه های عمومی استان، کانون فرهنگی مساجد استان، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان، اداره کل بهزیستی استان، اداره کل ورزش و جوانان استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ... ابتدا در قالب بازدید دانش آموزان دوره اول و دوم مدارس شاهد شهرستان سمنان و در ادامه بازدید 5000 نفری دانش آموزان استان سمنان، با عنوان این مطلب که دفاع اولین پیام رستگاران و آخرین سخن شهیدان است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس پر برگ و بارترین دفتر جهان و کتاب جهان در کتابخانه جهان است.

وی با اشاره به اینکه در خود باختگی، خود ساختگی و خودیافتگی، راهی به اندازه نورانیت معنویت و ایمان به خدا وجود دارد که این راه را رزمندگان ما، معلمان ما و دانش آموزان ما در 8 سال دفاع مقدس، به خوبی به ما نشان دادند، افزود: بنابراین اگر امروز در هفته گرامیداشت دفاع مقدس، در پارک موزه دفاع مقدس سمنان که در واقع قطعه ای از دوران دفاع مقدس و سرزمین دفاع مقدس هست، کنار هم نشستیم، جهت یادآوری این مفهوم و این پیام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهارداشت: دوران دفاع مقدس به ما آموخت که ایران زمین را با ارزش های دوران دفاع مقدس می توان به ایران اسلامی تبدیل کرد و آنچه از فضائل انسانی در آن روز رقم خورد، در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی، باعث شد تا ریشه درخت انقلاب، عمیق تر شود.

دستورانی خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس و هفته دفاع مقدس به ما آموخت که ماندگارترین و ماندنی ترین سند در ازای آموزه های یک مکتب، خون انسان هاست. چقدر این مکتب و این انقلاب و آرمان های امام ارزش داشته است که انسان های بزرگ و بزرگواری حاضر شدند خون خودشان را در این مسیر هدیه کنند.

وی افزود: بنابراین اگر به همین واژه ها در حد بضاعت خودمان فکر کرده و تأمل و تدبر کنیم، قطعا گام دوم انقلاب انشالله با سرعت و شتاب و ثبات بیشتری برداشته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان گفت: امیدواریم که این فعالیت ها در طول سال تحصیلی پیش رو بنابر تفاهم با مدیریت پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان، استمرار پیدا کند تا پیام و ارزش های دوران دفاع مقدس به همراه فرهنگ ایثار و شهادت در شخصیت دانش آموزان عزیزمان نهادینه شده و دانش آموزان ما به عنوان دانش آموزان انقلابی، ایرانی، معتقد و باورمند همیشه بتوانند بر قله های موفقیت گام بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار