برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در شهر نیم‌ور

اراک (پانا)- دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی 16 الی 19 مهرماه در شهر نیم‌ور شهرستان محلات برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۹۵۷۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در شهر نیم‌ور

محمد حلاجیان مدیر اجرایی نمایشگاه گفت: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در فضایی به مساحت 90 هزار متر مربع که شامل ۲۰ هزار مترمربع فضای خالص با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی 16 الی 19 مهرماه در شهر نیم‌ور شهرستان محلات برگزار خواهد شد .

وی افزود: بزرگترین نمایشگاه سنگ کوپ خاورمیانه با حضور بیش 20 هزارتن سنگ کوپ از 200 معدن کشور از 18 استان در نمایشگاه حضور دارند .

حلاجیان تصریح کرد: حضور نمایشگاه‌های معتبر خارجی سنگ دنیا از کشورهای هند، ترکیه، ایتالیا و چین، حضور مجلات بین‌المللی خارجی، حضور روسای انجمن‌های بین‌المللی سنگ دنیا از برنامه‌های خاص نمایشگاه است .

مدیر اجرایی نمایشگاه گفت: به جهت تعداد شرکت کننده و متراژ نمایشگاه که تاکنون در کشور بی نظیر بوده است، نمایشگاه امسال در رنکینگ هشت نمایشگاه برتر دنیا قرار می‌گیرد .

حلاجیان ادامه داد: از برنامه‌های ویژه نمایشگاه برگزاری اولین نمایشگاه تعمیق ساخت داخل صنعت سنگ کشور با هدف خودکفایی در تولید تجهیزات و ماشین‌آلات فرآوری معدنی سنگ در سال رونق تولید جهت جلوگیری خروج ارز از کشور است که با حضور وزیر محترم افتتاح خواهد شد .

وی افزود: حضور سفرا و رایزنان تجاری کشورهای مختلف از جمله روسیه و آفریقای جنوبی در نمایشگاه مسجل شده است. همچنین از برنامه‌های ویژه نمایشگاه در روز دوم حضور رایزنان تجاری سازمان توسعه تجارت ایران به جهت برگزاری پانل پرسش و پاسخ با صنعت کشور است که در نمایشگاه حضور دارند. این افراد رایزن تجاری ایران در کشورهای آفریقای جنوبی، الجزایر ترکمنستان، روسیه، افغانستان و ویتنام هستند .
حلاجیان گفت: برای اولین بار غرفه تشکل‌های سنگ کشور با حضور بیش از ۳۰ انجمن سنگ کشور با جهت هم‌گرایی صنعت سنگ کشور شکل خواهد گرفت .

وی با اشاره به برقراری ارتباط با اتاق بازرگانی ایران افزود: دعوت از اتاق بازرگانی 50 کشور دنیا برای حضور تجار خارجی و همچنین با ارتباط گرفته شده با اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران و کشورهای مختلف حضور تجاری از کشورهای هند، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، قطر، عراق بنگلادش، ایتالیا، مراکش و ارمنستان در نمایشگاه مسجل شده است و حدود 50 تاجر خارجی در این نمایشگاه حضور دارند .

مدیر اجرایی نمایشگاه در خصوص برنامه‌های روز سوم گفت: یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت سنگ کشور تحت قالب دومین جلسه میز کشوری سنگ در جهت توسعه صادرات سنگ برگزار خواهد شد. حدود ۳۰۰ نخبه صنعت سنگ کشور برای این نشست دعوت شده‌اند تا به بررسی و جمع‌بندی مشکلات حوزه صادرات سنگ و گلوگاه‌ها با حضور نمایندگانی از سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت صمت، بانک مرکزی، گمرک کل کشور و کشتیرانی با هدف رفع مشکلات بپردازند .

وی با اشاره به استفاده از ضایعات سنگ در مجسمه‌سازی و پیکرتراشی افزود: با حضور فرزانه اسعدی از چهره‌های ماندگار ایران یک طرح پیکرتراشی در نمایشگاه آغاز خواهد شد .

مدیر اجرایی نمایشگاه در پایان افزود: کنفرانس‌های تخصصی نمایشگاه با حضور مدرسین ایتالیایی، نخبگان و اساتید از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه امسال است و طبق برآورد به‌عمل آمده نمایشگاه امسال به توسعه صادرات و معرفی سنگ‌های مختلفی که از کل ایران حضور دارند کمک نماید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار