رئیس سازمان ملی استاندار خبر داد

۲۰ محموله وارداتی از سوی سازمان استاندارد مجوز واردات به کشور را دریافت نکرد

تهران (پانا)_رئیس سازمان ملی استاندارد می گوید ۲۰ محموله وارداتی که عمدتا مواد غذایی هستند به دلیل نبود تطابق با استانداردهای کشور اجازه ورود به کشور را از سوی سازمان استاندارد دریافت نکرد.

کد مطلب: ۹۵۷۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
۲۰ محموله وارداتی از سوی سازمان استاندارد مجوز واردات به کشور را دریافت نکرد

نیره پیروزبخت در نشستی خبری اعلام کرد: «۱۷۵۶ شهربازی، ۴هزار و ۵۷ مرکز بازی و ۱۹ تله کابین تحت پوشش استانداردهای فعالیت این مجموعه‌ها هستند.»

وی در ارتباط با اخباری که در مورد گوگرد بنزین کشور مطرح است نیز گفت: «نتایج آزمایش‌ها نشان می‌‌دهد که گوگرد بنزین تولیدی در کشور استاندارد است.»

پیروزبخت گفت: مطابق با قانون هوای پاک، مسئولیت سنجش کیفیت بنزین با سازمان حفاظت محیط زیست است و سازمان ملی استاندارد براساس قانون به عنوان همکار وارد پروسه سنجش کیفیت بنزین می‌شود. این همکاری در قالب قانون وجود دارد ولی براساس تقسیم کار، سازمان محیط زیست باید مرجعیت تأیید کیفیت بنزین را اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد هنوز اطلاعات منتشر شده از سوی برخی آزمایشگاه‌ها در مورد کیفی‌نبودن بنزین را دریافت نکرده است و تنها سه آزمایشگاه مورد تأیید ما است.

رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد:‌ پژوهشگاه استاندارد متعلق به سازمان ملی استاندارد، آزمایشگاه سازمان استاندارد در استان هرمزگان و آزمایشگاه مرتبط با پژوهشگاه صنعت نفت کار کنترل و پایش کیفیت بنزین را انجام می‌دهند و گزارش این سه آزمایشگاه مورد تایید ما است.

پیروزبخت تصریح کرد: نباید فراموش کرد که نحوه برگزاری آزمون نمونه‌برداری، خود نمونه و ظرف نمونه‌برداری در نمره آزمون کیفیت بنزین بسیار موثر است و باید همه شرایط را لحاظ کرد تا بتوان به صورت قاطعانه گفت که کیفیت بنزین مورد تأیید است یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه در مورد بنزین حق را به وزیر نفت می‌دهد گفت:‌ هر از چند گاهی موضوع کیفی‌نبودن بنزین مطرح می‌شود در حالی که سازمان ملی استاندارد ایران کاملاً تلاش کرده است تا کیفیت بنزین را منطبق با استانداردها مورد سنجش قرار دهد و خود ما یکی از منتقدان کیفیت بنزین در سال ۹۲ بودیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد:‌ هوای تهران نیز بهتر شدن کیفیت بنزین را تأیید می‌کند.

پیروزبخت با بیان اینکه بر مبنای استانداردهای ملی، تولیدات داخلی و واردات کنترل می‌شود، تصریح کرد:‌ واردات را به سبب مقررات خاص خود پیش خواهیم برد ولی اختلاف براساس ضوابط فنی با وزارت جهاد کشاورزی در حوزه اختلاط گندم وجود دارد که منجر به گله‌مندی دست‌اندرکاران شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تاکنون تغییری در استانداردهای مرتبط با اختلاط گندم رخ نداده است و البته باید الک دو در ۲۰ برای گندم استفاده شود. این درشرایطی است که در استانداردهای جدید کدکس بین‌المللی غذایی و کشاورزی، این استانداردها سخت‌گیرانه‌تر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار