مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

زنگ متمرکز جشن عاطفه ها با هدف تقویت نوعدوستی دانش آموزان استان ، در گنبد کاووس نواخته می شود

گرگان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با حضور در برنامه رادیویی روزنه گفت: زنگ متمرکز جشن عاطفه ها با هدف تقویت نوعدوستی دانش آموزان استان ، در گنبد کاووس نواخته می شود.

کد مطلب: ۹۵۷۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
زنگ متمرکز جشن عاطفه ها با هدف تقویت نوعدوستی دانش آموزان  استان ، در گنبد کاووس نواخته می شود

صبح امروز مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در برنامه رادیویی روزنه حضور یافت.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن جشن عاطفه ها، در حال تمهید مقدمات برای برگزاری این جشن باشکوه در مدارس هستیم که طی آن پاکت‌هایی جهت جمع آوری کمک های اولیا و دانش آموزان از سوی مدیر مدرسه بین بچه ها تقسیم می شود.

وی افزود: کاری که در حال انجام آن هستیم اجرای یکی از سیاست ها و ساحت های آموزش و پرورش است که طی آن دانش آموزان جنبه عملی کمک به همنوع را تجربه می کنند.

گوهری راد افزود: امسال زنگ متمرکز جشن عاطفه ها را در ۱۰ مهرماه و در یکی از مدارس شهرستان گنبدکاووس خواهیم نواخت و امیدواریم که بتوانیم به نحو احسن و مطلوبی کمک های اولیا و دانش آموزان را برای کمک به دانش آموزان کم بضاعت جمع آوری نماییم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان ادامه داد: خوشبختانه بیش از ۵۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی را که عموماً خانواده های آنها دچار فقر مالی و اقتصادی بوده اند با کمک و همکاری کمیته امدادو دیگر نهادها به مدرسه بازگرداندیم اما کودکان کار یعنی دانش‌آموزانی که نان آور خانه شده اند را نمی توان به راحتی به مدرسه باز گرداند و این یک وظیفه خطیر فرا دستگاهی است که همت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی را می طلبد.

گوهری راد تصریح کرد: طبق تحقیقات انجام شده متوجه شده ایم که ۷۰ درصد کودکان بازمانده از تحصیل به دلیل فقر اقتصادی در کلاس درس حاضر نمی شوند.

این مقام مسئول گفت: تمام روستاهای استان گلستان دارای مدرسه ابتدایی است اما بعضی روستاها فاقد مدرسه متوسطه اول و دوم هستند از این رو برای این که شرایط مطلوبی را برای تحصیل این دانش‌آموزان فراهم کنیم بر آن شدیم تا هزینه وسیله ایاب و ذهاب مدرسه این دانش آموزان را پرداخت نماییم به طوری که هم اکنون در استان هزینه ایاب و ذهاب ۷ هزار دانش آموز کم بضاعت پرداخت می‌شود.

گوهری راد در پایان گفت: مدارس شبانه‌روزی و کمیته امداد نیز در این راستا کمک کننده اند اما جا دارد از همه خیرین محترم استان گلستان دعوت کنم تا در روز برگزاری جشن عاطفه ها حضور پررنگ و شایسته‌ای داشته باشند تا بتوانیم دانش آموزان بیش تری را تحت حمایت درآوریم و مشکلات اقتصادی آنها را حل کنیم تا این دانش آموزان بتوانند به مدرسه باز گردند.

قابل ذکر است همه ساله جشن عاطفه ها با همکاری سازمان دانش آموزی وکمیته امداد طبق تفاهم نامه فی مابین ، همزمان با سراسر کشور در تمامی مدارس استان گلستان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار