آغاز اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در مدراس فارس

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی دربین دانش آموزان ،طرح یاریگران زندگی با هدف جلب مشارکت همسالان و حمایت فعالانه والدین و کارکنان مدارس در این امر ،برای اولین بار در کشور و مدارس فارس اجرا می شود.

کد مطلب: ۹۵۷۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

جهانبخش بانشی از اجرای طرح یاریگران زندگی از مهر ماه سال جاری در مدارس فارس خبر داد و گفت: این طرح برای اولین باراست که در کشور اجرا می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: مخاطرات مختلفی سلامت روانی اجتماعی کودکان و نوجوانان کشورمان را تهدید می کند و آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد و رفتارهای پرخطر از مهمترین این مخاطرات هستند .

وی افزود: یکی از راه های پیشگیرانه مقابله با آسیب های اجتماعی مشارکت همسالان و حمایت فعالانه والدین و کارکنان مدارس در این امر مهم می باشد.

بانشی گفت:بر همین اساس و با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، تفاهم نامه مشترک بین معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر و با همکاری تشکل های دانش آموزی، کانون یاریگران زندگی از ابتدای سال تحصیلی 99-98 در مدارس سراسر کشور و بویژه استان فارس تشکیل میگردد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس هدف از اجرای این طرح را پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس و جامعه دانش آموزی، ترویج نهضت فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ترویج فعالیت های داوطلبانه و مشارکتی در زمینه پیشگیری اولیه از آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

وی افزود: از دیگر اهداف این طرح مهم می توان به تلاش برای ساماندهی و یکپارچه سازی فعالیت های داوطلبانه برای مبارزه با آسیب های اجتماعی، آگاهی سازی و اطلاع رسانی مستمر و هدفمند، به منظور پرهیز و انزجار از مواد مخدر اشاره کرد.

بانشی در ادامه گفت: کانون یاریگران زندگی در چهار سطح مدرسه، منطقه ، استان و کشور فعالیت دارد که کلیه عوامل موثر در این طرح به عنوان عضو این کانون ها فعالیت می کنند.

بر اساس این طرح تا پایان سال اول 20 درصد مدارس ، سال دوم 60 درصد و سال سوم نیز 100 درصد مدارس کشور تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار